IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo напуска асоциацията на производителите на автомобили

Шведите са недоволни от действията на лобиращите в полза на двигателите с вътрешно горене

Volvo ще напусне Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA) до края на 2022 г. Шведската компания се готви да стане марка само електрически превозни средства през 2030 г. и твърди, че нейната философия е в пълно противоречие с тази на лобистите от ACEA.


Volvo


Преди решението на Европейския съюз да намали емисиите на CO2 със 100% до 2035 г. като забрани двигателя с вътрешно горене, ACEA изрази загриженост, че европейските политици игнорират индустрията, като отхвърлят исканията за облекчаване на целите. Volvo, заедно с няколко други автомобилни марки, включително Ford, Mercedes и Volkswagen, обаче подкрепиха предложението.

„Стигнахме до заключението, че стратегията и амбициите за устойчивост на Volvo Cars не съответстват напълно на позицията и методите на работа на ACEA. Затова смятаме, че сега е по-добре да тръгнем по различен път“, се казва в изявление на компанията.

Само преди дни главният изпълнителен директор на Volvo - Джим Роуън, намекна, че компанията е отворена за присъединяване към всяка нова група, представляваща автомобилни производители, които са си поставили благоприятни за климата цели.

Volvo е вторият голям производител, който напуска ACEA през последните седмици. През юни Stellantis обяви, че ще прекрати партньорството си с ACEA до края на тази година, за да се отдалечи от традиционното лобиране и да приеме нова стратегия за справяне с предизвикателствата на мобилността на бъдещето.

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    В час ( преди 2 години )
    До 9: елементаризми приказваш. Целият петролен процес гълта чудовищно количество ток и без ток НИТО литър мазга няма да излезе от недрата на земята и НИТО едно болтче няма да слезе от поточните линии. Какво остава за цяла кола. Поради което петролът и ауспусите ги отрязваме като нещо уникално тъпо и крайно излишно за всички нас - модерни и образовани люде. Твоето видео се казва "Замърсяват ли електромобилите?"
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Jm2 ( преди 2 години )
    Нищо не разбрах! Стелантис напуснаха АСЕА, защо не са съгласни със забраната на ДВГ през 2035. Волво напускат АСЕА защото какво? Защото смятат, че АСЕА твърде малко работи за забраната на ДВГ или обратното? Аман от неясни увъртания.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Пак прах в очите! Китай е замърсител номер едно в света. Бълва пушеци и отрови колкото целия останал свят заедно. Много смешно и жалко е, когато ти прожектират пропагандно китайско филмче за това, как в някакъв град пуснали 10 000 ел скутера за употреба от населението, а в околностите на града два химически гиганта и три теца бълват отрови във въздуха и реката....
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    глей ся ( преди 2 години )
    До 8 нищо не ви схванал нормално щото си леко заухаф глей ся копането за батерии зависи от цените на горивята.Тоест батериите винаги ще са зависими от цените на петрола
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До умния кафяв ( преди 2 години )
    Аз не съм зелен нито кафяв като теб пиша от страна на разходите на ниво държава май само ума ти е у арабите щото ресурсите за батерии не са у тях както твърдиш. Написаното от теб е вярно само ако производството на ДВГ задвижване е безплатно без ресурси защото пиша за горивото/тока а ти за производство на самите коли тенденцията дългосрочно е ясна за всеки освен умните кафяви
  • #7
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до тъпите зелени ( преди 2 години )
    Проблема е че батериите не са възобновяем източник както се опитват да втълпят *** умните зельоннии следователно както всеки ресурс трябва да се копа пак както всеки ресурс петрола е у арабите а евреите за да не им мерише бегали от него и останали без ресурси
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На държавно ниво е ясно вносителите на петрол нямат интерес да дават стотици милиарди на арабски монархии, латиноси, Иран и Русия вместо да ги инвестират в собствени ВЕИ и батерии. Най-големите икономики Китай, САЩ(които въпреки шистаците и сега са нетен вносител и нямат запаси за дълго), ЕС, Индия и Япония нямат достатъчно петрол а дори преди войната както знаем цената пълзеше стабилно нагоре и картела ОПЕК не можеше да произвежда колкото планира
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Поживьом увидим. В момента автомобилната индустрия се разделя на два лагера. Едните залагат на тока, а другите на продължаващото господство на ДВГ и невъзможността на света да премине на ток.И понеже в единия случай светът ще се нуждае от много батерии - стотина пъти увеличаване на днешното производство, подготовката за това бъдеще трябва да започне от днес с дългосрочни договори за следващите 10-20 години, единия отбор със сигурност ще изгуби след десетина години защото ще е късно.
  • #4
    6 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    волво да напуснат и автомобилната индустрия катопцяло вижда се че не им се получава да произвеждат автомобили
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Причините Волво и Стелантис да напуснат АСЕА са коренно противоположни - едните искат да напуснат, защото са за единствено електрически автомобили в бъдеще, другите защото са против такав идея и искат да запазят ДВГ.