IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo напуска асоциацията на производителите на автомобили

Шведите са недоволни от действията на лобиращите в полза на двигателите с вътрешно горене

Volvo ще напусне Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA) до края на 2022 г. Шведската компания се готви да стане марка само електрически превозни средства през 2030 г. и твърди, че нейната философия е в пълно противоречие с тази на лобистите от ACEA.


Volvo


Преди решението на Европейския съюз да намали емисиите на CO2 със 100% до 2035 г. като забрани двигателя с вътрешно горене, ACEA изрази загриженост, че европейските политици игнорират индустрията, като отхвърлят исканията за облекчаване на целите. Volvo, заедно с няколко други автомобилни марки, включително Ford, Mercedes и Volkswagen, обаче подкрепиха предложението.

„Стигнахме до заключението, че стратегията и амбициите за устойчивост на Volvo Cars не съответстват напълно на позицията и методите на работа на ACEA. Затова смятаме, че сега е по-добре да тръгнем по различен път“, се казва в изявление на компанията.

Само преди дни главният изпълнителен директор на Volvo - Джим Роуън, намекна, че компанията е отворена за присъединяване към всяка нова група, представляваща автомобилни производители, които са си поставили благоприятни за климата цели.

Volvo е вторият голям производител, който напуска ACEA през последните седмици. През юни Stellantis обяви, че ще прекрати партньорството си с ACEA до края на тази година, за да се отдалечи от традиционното лобиране и да приеме нова стратегия за справяне с предизвикателствата на мобилността на бъдещето.

0 от 500
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Каква стана тя? ( преди 2 години )
    "нейната философия е в пълно противоречие с тази на лобистите от ACEA."В крайна сметка май излиза обратното на това което се опитват да ни убедят лобистите тук в коментарите. Напълно логично беше още преди години светът да премине на ток, за да стане въздуха в градовете по-чист, а държавите по-независими от вноса на изкопаеми горива, но лобистите както на на автомобилната така и на нефтената промишленост от десетилетия си плащат на политиците за да отложат максимално дълго този процес.
  • #1
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Като казахте А, да бяхте казали и Б? Стелантис се отцепиха точно заради обратното.Ето цитат от ваша статия:Шефът на Stellantis не посочи причините за напускането на ACEA, но това най-вероятно се дължи именно на намеренията на властите в ЕС да забранят продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Тази цел на Брюксел на няколко пъти беше публично критикувана от Таварес, който е категоричен, че електрификацията е политическо, а не за индустриално решение