IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo напуска асоциацията на производителите на автомобили

Шведите са недоволни от действията на лобиращите в полза на двигателите с вътрешно горене

Volvo ще напусне Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA) до края на 2022 г. Шведската компания се готви да стане марка само електрически превозни средства през 2030 г. и твърди, че нейната философия е в пълно противоречие с тази на лобистите от ACEA.


Volvo


Преди решението на Европейския съюз да намали емисиите на CO2 със 100% до 2035 г. като забрани двигателя с вътрешно горене, ACEA изрази загриженост, че европейските политици игнорират индустрията, като отхвърлят исканията за облекчаване на целите. Volvo, заедно с няколко други автомобилни марки, включително Ford, Mercedes и Volkswagen, обаче подкрепиха предложението.

„Стигнахме до заключението, че стратегията и амбициите за устойчивост на Volvo Cars не съответстват напълно на позицията и методите на работа на ACEA. Затова смятаме, че сега е по-добре да тръгнем по различен път“, се казва в изявление на компанията.

Само преди дни главният изпълнителен директор на Volvo - Джим Роуън, намекна, че компанията е отворена за присъединяване към всяка нова група, представляваща автомобилни производители, които са си поставили благоприятни за климата цели.

Volvo е вторият голям производител, който напуска ACEA през последните седмици. През юни Stellantis обяви, че ще прекрати партньорството си с ACEA до края на тази година, за да се отдалечи от традиционното лобиране и да приеме нова стратегия за справяне с предизвикателствата на мобилността на бъдещето.

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Никче ( преди 2 години )
    Шведите излязоха ***. До това води политическата коректност.
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хм ( преди 2 години )
    Волво-шведска фирма? Ами от 2016 е китайска, ако някой не е забелязал.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А какви хубави шестаци по 300 коня правеха преди...
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    admin ( преди 2 години )
    Да, и ще се казват вече ВОЛТво!
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ало пише се хасфалт
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 2 години )
    Обикновено такива като теб харесват китайските комунисти защото са против "либерално- ново модерно многополови мислене...!?!???" каквото и да значи другото освен либерално. Знаеш ли че Волво в голяма степен се ръководи от китайския собственик и китайския пазар или вече те са "***" и само такива като теб държат фронта на консервативно- старо класическо еднополово мислене :D да го пиша на твоя език
  • #16
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Класика ( преди 2 години )
    В Волво явно са налазени от многополови ръководители и мислят либерално- ново модерно многополови мислене...!?!??? Жалко!.... Амин....
  • #15
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    13ти, как си представяш всички заводи, всички автомобили, камиони, влакове, кораби, самолети да се движат на ток!? Цялата земя ли ще покрием с генератори и солари!? Освен това, потреблението на пластмаси се повишава с 16% на годишна база! Няма да стане само с рециклирани. И нефт трябва! А, асфалт за нови пътища!?
  • #14
    1 rate up comment 13 rate down comment
    Гърнета Кукунбърг ( преди 2 години )
    АЗ харесвам това! Всички замърсяващи човекопитеци да се качват на колела, скейтбордове или ролкови кънки! По изключение на 4-тири колесни но на батерии, с макс пробег 30-на км и скорост до 20км/ч! Каквото ще е скоро любимото МИ волво.
  • #13
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Газ УАЗ БЕЛАЗ ( преди 2 години )
    Така или иначе първите електромобили, фотоволтаици и вятърни генератори се произвеждат с енергия от въглища, превозват се и материалите им се изкопават с дизел, докато се натрупат достатъчно електромобили, батерии, вятърни генератори и фотоволтаици, за да изместят въглищата и дизела, а и да има достатъчно количества от всичко за рециклиране. Тогава откъде ще дойде замърсяването бе Уазко? Всичко е на ток, няма въглища и мазут и повече от материалите се рециклират отколкото се копаят?