IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как зарядните станции за електромобили ще станат масови?

Постигането на тази цел изисква сериозно планиране и огромни инвестиции

За да станат масово явление електромобилите, те ще се нуждаят от обширна мрежа от решения за зареждане, за да осигурят на водачите адекватно електроснабдяване. Например, сега САЩ имат около 100 000 обществени зарядни устройства, но този брой трябва да се увеличи до около 1.2 милиона до 2030 г., за да задоволи търсенето.


зарядни станции


В Китай броят на обществените зарядни станции ще трябва да се увеличи от 1.15 милиона в момента до около пет милиона до 2030 г., когато по пътищата на Поднебесната държава ще се движат над 100 милиона пътнически електромобили. По същия начин обществените станции за зареждане в Европа ще трябва да се увеличат от сегашните 2.9 милиона до 6.8 милиона, при това само за осем години. Ще припомним, че на стария континент зарядните станции бяха около 340 000 през 2021 година.

Повечето държави обаче все още не са се ангажирали с достатъчно финансиране, за да подкрепят необходимото разширяване на инфраструктурата за зареждане. Според експерти, ще са необходими повече от 35 милиарда долара, за да се стигне до 1.2 милиона обществени зарядни устройства, необходими само в Съединените щати, като в тази сума не влизат разходите за модернизация на електропреносната мрежа. 

Къде трябва да бъдат разположени зарядните станции?


зарядни станции


Този въпрос изисква сериозен синхрон между собствениците на зарядни станции и обществените заинтересовани страни. Райони с ниски доходи трябва да предлагат същия достъп до зарядни станции, какъвто е той в местата, където живеят хора с по-високи доходи, например.

Каква скорост на зареждане трябва да имат зарядните станции?

Бързите зарядни станции предлагат най-голямо удобство, но са и най-скъпи. Бавните зарядни устройства често отговарят на нуждите на обществеността и могат да бъдат инсталирани в по-голям брой поради по-ниската си цена.

Кой е най-добрият начин за балансиране на рентабилност и удобство?


зарядни станции


Станциите с висока степен на използване ще осигурят по-добра възвръщаемост на собствениците си. Но с увеличаването на броя на зарядните устройства би следвало да се намали използването на дадена зарядна станция и по този начин очакванията за рентабилност на доставчиците, но би подобрило времето за изчакване на потребителите. Основните играчи могат да разработят моделиране, базирано на сценарии, за да определят къде и колко ще са натоварени новите станции.

Има няколко лоста, които могат да помогнат за справяне с настоящите предизвикателства и много от тях разчитат на подходяща регулаторна подкрепа. Например, регулаторите може да искат да обмислят ускоряване на процеса на одобрение за инсталиране на точки за зареждане, което в момента отнема от 9 до 16 месеца. Ако правителствата обмислят съкращаване на времето за оценка и разрешение на обекта, или чрез инвестиране в повече капацитет, или чрез рационализиране на процеса, времето до стартиране на обекта може да бъде значително намалено.


0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бързите зарядни се строят на главни пътища и магистрали, защото повечето батерии не са пригодени за всекидневно зареждане така. Крива ви е сметката - проблемът ви е как ще си построите къщите. И като казвам къщи нямам предвид неизмазаните селски бараки.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Разрушителната технология" е иновация, която причинява сериозна промяна в начина на работа на потребителите, бизнеса и индустриите." Разрушителната" технология има потенциала да замени съществуващите системи или навици чрез своите атрибути, които са измерими и превъзходни. Превъзходна, по-добра, по-качествена, по-икономична, с по-високо КПД.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 година )
    Продавам Samsung I9300 Galaxy S III неразличим от нов, със оригинална кутия и зарядно - 800 лв. Аз си го купих точно преди 10 години за 1200 лв. Не искате? Да не би да е заради това че сега такъв подобен струва под 200 лева, нов и с гаранция. Така че след 10 години нито цената на електромобилите ще е толкова висока, нито цената на зареждането за тях.
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Продължение на 7 ( преди 1 година )
    Само че това също са сметки без кръчмар, защото според статистиката, тези бързи зарядни се използват само в 10% от зарежданията, а останалите 90% се извършват в къщи или на други маломощни зарядни, които щадят батерията и джоба, защото там токът е по-евтин. Тоест дори при 50% натоварване, една бърза зарядна станция ще може да обслужва 4000 електромобила годишно при теоретичен максимум 8000. Значи само 250 бързи зарядни станции ще могат да обслужат един милион електромобила в България.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде сещай се, как всеки паркинг ще бъде покрит с фотоволтаици и ще продава тока директно на паркираните отдолу автомобили. Само дето засега в България електромобилите са нещо кът и засега ще трябва да се задоволим само с излишък от евтин ток, от който няма кой да се възползва. После същото ще стане и с инвестициите в батериите за съхранение, защото от тока автоматично ще става много скъп в момента в който се скрие слънцето. Тоест пак ще има поскъпване, преди да стане евтино и стабилн ...
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Всяко нещо с времето си. От години ви говоря, че няма как цената на тока да се вдигне в дългосрочен план, а ще се люшка, докато накрая стане почти без пари в голяма част от годината. И ето че този процес започна. Заради високите цени, към момента само в България са натрупани заявки за 21 гигавата мощности от възобновяеми източници, което е мощността на 10 атомни централи всеки път като пекне слънце. Хората искат да ги изграждат с лични средства, без помощ от държавата, заради скъпия ток!
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Средният годишен пробег на автомобилите в Европа е 13 хиляди километра. Една средномощна 150кв зарядна станция, ако вземем примера от предишното мнение, за 15 минути зарежда повече от 300 км. Тоест един електромобил ще се нуждае от 43 зареждания по 15 минути годишно. Тоест ще заеме 11 часа от времето на една зарядна станция. Дори да приемем, че само през половината от времето зарядните станции са заети, това означава че една зарядна станция може да обслужва 400 автомобила годишно.
  • #6
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    4-ти, явно си дребен ***. Аз не се чудя как са използвани обикновенните телефони, по скоро как ще биха оцеляли такива като теб, които и до тоалетна без телефон не може да идете. Конкренто за промени за батерии, как ще поевтинеят, за зарчдни, как тока ще е без пари ги слушам също толкова време, колкото и за изграждането на тунел под Шипка, или магистрала до Видин или как американците се гласят да стигнат "пак" до Луната..
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До първия ( преди 1 година )
    Да вземем пример българската действителност. От клипчето софия-слънчев бряг с Tesla модел 3, виждаме че харчи 60 киловатчаса при движение със 130 километра в час, което е най енергоемко за един електромобил, за да мине 420 км.На някоя от шестте 150кв зарядни по пътя, за отиване и връщане ще трябва да спре два пъти по 15 минути. Колко пъти ще иде на море за годината? Дори 5 пъти да ходи, са 10 зареждания по 15 минути за годината, тоест 3 часа годишно!
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Преди 10 год. колко пенсионери и малки деца имаха смартфони? По-малко от 10%. Сега по-малко от 10% НЯМАТ смартфони.Кой осигури на 9 от всеки 10 пенсионера смартфон? Нали са най-бедната част от населението? Спомняш ли си колко струваше един смартфон преди 10 год. и с какво разполагаше? Е как реши да се правиш на умен и да говориш за след 10 г. от днешна гледна точка? Не се ли замисли, че дотогава всичко ще се промени? Точно както днес се чудиш как някой е ползвал обикновен телефон.