IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как зарядните станции за електромобили ще станат масови?

Постигането на тази цел изисква сериозно планиране и огромни инвестиции

За да станат масово явление електромобилите, те ще се нуждаят от обширна мрежа от решения за зареждане, за да осигурят на водачите адекватно електроснабдяване. Например, сега САЩ имат около 100 000 обществени зарядни устройства, но този брой трябва да се увеличи до около 1.2 милиона до 2030 г., за да задоволи търсенето.


зарядни станции


В Китай броят на обществените зарядни станции ще трябва да се увеличи от 1.15 милиона в момента до около пет милиона до 2030 г., когато по пътищата на Поднебесната държава ще се движат над 100 милиона пътнически електромобили. По същия начин обществените станции за зареждане в Европа ще трябва да се увеличат от сегашните 2.9 милиона до 6.8 милиона, при това само за осем години. Ще припомним, че на стария континент зарядните станции бяха около 340 000 през 2021 година.

Повечето държави обаче все още не са се ангажирали с достатъчно финансиране, за да подкрепят необходимото разширяване на инфраструктурата за зареждане. Според експерти, ще са необходими повече от 35 милиарда долара, за да се стигне до 1.2 милиона обществени зарядни устройства, необходими само в Съединените щати, като в тази сума не влизат разходите за модернизация на електропреносната мрежа. 

Къде трябва да бъдат разположени зарядните станции?


зарядни станции


Този въпрос изисква сериозен синхрон между собствениците на зарядни станции и обществените заинтересовани страни. Райони с ниски доходи трябва да предлагат същия достъп до зарядни станции, какъвто е той в местата, където живеят хора с по-високи доходи, например.

Каква скорост на зареждане трябва да имат зарядните станции?

Бързите зарядни станции предлагат най-голямо удобство, но са и най-скъпи. Бавните зарядни устройства често отговарят на нуждите на обществеността и могат да бъдат инсталирани в по-голям брой поради по-ниската си цена.

Кой е най-добрият начин за балансиране на рентабилност и удобство?


зарядни станции


Станциите с висока степен на използване ще осигурят по-добра възвръщаемост на собствениците си. Но с увеличаването на броя на зарядните устройства би следвало да се намали използването на дадена зарядна станция и по този начин очакванията за рентабилност на доставчиците, но би подобрило времето за изчакване на потребителите. Основните играчи могат да разработят моделиране, базирано на сценарии, за да определят къде и колко ще са натоварени новите станции.

Има няколко лоста, които могат да помогнат за справяне с настоящите предизвикателства и много от тях разчитат на подходяща регулаторна подкрепа. Например, регулаторите може да искат да обмислят ускоряване на процеса на одобрение за инсталиране на точки за зареждане, което в момента отнема от 9 до 16 месеца. Ако правителствата обмислят съкращаване на времето за оценка и разрешение на обекта, или чрез инвестиране в повече капацитет, или чрез рационализиране на процеса, времето до стартиране на обекта може да бъде значително намалено.


0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Nissan Leaf разполага с 38 kWh батерия (използваем капацитет). Стандартното зарядно на автомобила може да зареди батерията от обикновен контакт (2.3 kW) за около 16 часа и половина (20-80%). Зареждането от домашна AC зарядна станция или публична AC зарядна станция (6.6 kW) отнема около 6 часа (20-80%). Прави впечатление, че електромобилът може да бъде закупен с вътрешно зарядно, което предлага AC зареждане до 3.6 kW или със зарядно приемащо мощност до 6.6 kW.
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Просто. Вместо маркуч, 350-киловатов CCS-2 накрайник на всяка колонка. UK-йците сега са наслагали масово Type 2 контакти по стълбовете за улично осветление. Не възразявам :D
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Зарядни устройства от ниво 1 се доставят с вашия EV или можете да закупите заместител за средно $300. Зарядна станция от ниво 2 струва средно между 300 и 1200 долара. Зарядните станции от ниво 3 варират от $ 12 000 до $ 35 000 за зарядното устройство и хардуера. Първото и второ може да си го позволи всеки с еднофамилна къща, а а третото всеки бизнесмен. Чисто нова вендинг машина е сравнима като цена с зарядна станция от второ ниво.
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Инсталирането на зарядна станция за електрически превозни средства струва между $493 и $1196, със средна цена от $833 за станция от ниво 1 и $1300 за станция от ниво 2. Някои собственици на жилища могат да платят само 300 долара или до 7200 долара за станция за електрически автомобили. С други думи - в САЩ вендинг машината струва повече. При нас може и да е наобратно.
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много оператори на вендинг машини препоръчват да купувате употребявани или ремонтирани машини, които можете да намерите между 1200 и 3000 долара. Нова вендинг машина ще струва от $ 3000 до $ 10 000, в зависимост от нейния размер и характеристики. Защо ви мързи да проверите дори в гууглето?
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Продължение ( преди 1 година )
    И защо ми говориш за бързи зарядни станции, като ти сметнах че за цяла България са достатъчни 250 броя за един милион електромобила? Засега има повече от 25 броя, но 100 хиляди електромобила в България за да им изпълнят капацитета, се очакват около 2030 година!За сметка на това, навсякъде където има електромобили, трябва да се изградят маломощни зарядни станции, на които да се зарежда евтино през нощта или докато си на работа през 98% от времето в годината, а бързите да са за море и бизнес.
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ти да не говориш за домашна кафемашина?Сносен вендинг автомат втора употреба струва над 2000 лв, а ти си тръгнал да ми говориш за чисто нов за 1000 лева. Но правилно си се ориентирал между 1000 и 2000 лв струват зарядните, които можеш да свържеш към така или иначе пуснатата партида на Вендинг автоматите. А една партида струва 700 лв и е 15 киловата, независимо дали на нея си свързал само три киловата вендинг автомат или още 3 зарядни по четири киловата. Ето ти вече изградена инфраструктура.
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Ти си на някакви яки наркотици. Една вендинг машина струва между 1000 и 2000 лева, дали според теб зарядна станция е по-евтина. Дали вендинг машината гълта повече ток от станцията, колко харчи една станция за бързо зареждане, примерно за едновременно 3 коли, имаш ли си на идея. Това да не ти е да заредиш телефон или електронна цигара. Явно си инженер, но в садене на картофи. Четете бе хора, да знаете, че не боли и не се излагаш после. Леле, леле, ти размаза т.ъ.п.ом.ера направо. Ужас.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Никак
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Винаги съм давал за пример вендинг автоматите за кафе. Никой не ги финансира, няма политика която да ги налага, но въпреки това никнат като гъби след дъжд и има пред почти всеки жилищен блок или обществена сграда, а на по-оживени места са през 20м.За разлика от Вендинг автоматите, зарядните за електромобили са няколко пъти по-евтини, нуждаят се от същата партида за ток, на която могат да се свържат няколко зарядни без да се конглокират, но не искат ежедневни зареждания с вода,кафе, захар.