За да станат масово явление електромобилите, те ще се нуждаят от обширна мрежа от решения за зареждане, за да осигурят на водачите адекватно електроснабдяване. Например, сега САЩ имат около 100 000 обществени зарядни устройства, но този брой трябва да се увеличи до около 1.2 милиона до 2030 г., за да задоволи търсенето.
В Китай броят на обществените зарядни станции ще трябва да се увеличи от 1.15 милиона в момента до около пет милиона до 2030 г., когато по пътищата на Поднебесната държава ще се движат над 100 милиона пътнически електромобили. По същия начин обществените станции за зареждане в Европа ще трябва да се увеличат от сегашните 2.9 милиона до 6.8 милиона, при това само за осем години. Ще припомним, че на стария континент зарядните станции бяха около 340 000 през 2021 година.
Повечето държави обаче все още не са се ангажирали с достатъчно финансиране, за да подкрепят необходимото разширяване на инфраструктурата за зареждане. Според експерти, ще са необходими повече от 35 милиарда долара, за да се стигне до 1.2 милиона обществени зарядни устройства, необходими само в Съединените щати, като в тази сума не влизат разходите за модернизация на електропреносната мрежа.
Къде трябва да бъдат разположени зарядните станции?
Този въпрос изисква сериозен синхрон между собствениците на зарядни станции и обществените заинтересовани страни. Райони с ниски доходи трябва да предлагат същия достъп до зарядни станции, какъвто е той в местата, където живеят хора с по-високи доходи, например.
Каква скорост на зареждане трябва да имат зарядните станции?
Бързите зарядни станции предлагат най-голямо удобство, но са и най-скъпи. Бавните зарядни устройства често отговарят на нуждите на обществеността и могат да бъдат инсталирани в по-голям брой поради по-ниската си цена.
Кой е най-добрият начин за балансиране на рентабилност и удобство?
Станциите с висока степен на използване ще осигурят по-добра възвръщаемост на собствениците си. Но с увеличаването на броя на зарядните устройства би следвало да се намали използването на дадена зарядна станция и по този начин очакванията за рентабилност на доставчиците, но би подобрило времето за изчакване на потребителите. Основните играчи могат да разработят моделиране, базирано на сценарии, за да определят къде и колко ще са натоварени новите станции.
Има няколко лоста, които могат да помогнат за справяне с настоящите предизвикателства и много от тях разчитат на подходяща регулаторна подкрепа. Например, регулаторите може да искат да обмислят ускоряване на процеса на одобрение за инсталиране на точки за зареждане, което в момента отнема от 9 до 16 месеца. Ако правителствата обмислят съкращаване на времето за оценка и разрешение на обекта, или чрез инвестиране в повече капацитет, или чрез рационализиране на процеса, времето до стартиране на обекта може да бъде значително намалено.