В наши дни вече е невъзможно да се намери двигател, който да изкара милион километра и да не се чупи изобщо. Но все още има такива, които могат да се движат на 350 000-400 000. Факт е, че те са по-скъпи по-лакоми от 1,6-литровите агрегати, но си имат и предимства – разполагат с повече мощност, което дава по-голяма увереност при изпреварванията.
Такива двигатели се намират под голям брой модели, голяма част от които се предлагат на пазара на употребявани автомобили. Те са особено полезни при кросоувъри – заради по-високо тегло на тези превозни средства. И което е по-важно – конструктивно те до голяма степен повтарят вече споменатите 1,6-литрови мотори, но са с по-голям ресурс.
Много експерти твърдят, че двигателите с компресор имат по-кратък живот от атмосферните, като това е вярно отчасти. При правилна поддръжка и сипване на качествено гориво разликата в ресурса е минимална. Тези с компресор обаче са по-сложни и капризни, което съответно ги прави по-скъпи са за ремонт. А някои неизправности при тях водят до сериозни механични повреди.
Ето защо, ако търсите употребяван автомобил, особено кросоувър, който вече е изминал 100 000-200 000 км (повечето на пазара са точно такива), 2,0-литровият атмосферен мотор е доста добър избор. Експертите от „За Рульом“ предлагат 5 такива двигателя, които имат приблизително еднаква мощност. Повечето са от Япония, като това се обяснява с факта, че европейските производители залагат на турбомотори. Затова и почти няма да намерите 2,0-литров атмосферен двигател на кросоувър от Стария континент.
Пет 2,0-литрови двигателя със сериозен ресурс (ГАЛЕРИЯ):
При Nissan Qashqai 2,0-литровият мотор също е комбиниран с вариаторите JF011E/JF016E CVT, но поне ами алтернатива – механична скоростна кутия, която може да се комбинира както с предно предаване, така и със задвижване на всички колела. Двигателят MR20DE е използван и за кросоувъра X-Trail (2007-2014), както и на много седани Renault под индекса M4R. В повечето класация след тестове той винаги е в челото на най-надеждните мотори, въпреки че има и някои слабости.
Главният от тях е бързо повишаващият се апетит за масло. В наши дни смяната пръстените на буталата и на уплътненията на стеблото на клапаните на 100 000 км може да се счита за обичайна процедура, докато „плаващата“ скорост подсказва, че е време да почистите дросела.