IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Забраната на ДВГ доведе до първия сериозен трус

Stellantis напусна Асоциацията на производителите и ще търси нови решения на проблема

Забраната на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене доведе до очаквано разцепление между производителите. Един от най-големите в света – концернът Stellantis обяви, че напуска Асоциацията на производителите на автомобили (ACEA) и ще организира „Форум да свобода на мобилността“, чието първо издание ще се състои догодина.


Карлос Таварес


Решениено на Stellantis беше съобщено лично от неговият главен изпълнителен директор Карлос Таварес. Той обяви, че концернът ще продължи да спазва екологичните ангажименти, но едновременно с това ще организира срещи на експерти от областите на технологиите, академичните среди, политиката и науката.

Всички те ще бъдат обединени именно във Форум за свобода на мобилността, като ще се ангажират с вземане на решения, базирани на факти. Тяхната цел ще бъде именно постигане на безопасна и достъпна мобилност на обществото, което е изправено пред последиците от глобалното затопляне. Срещата на експертите ще бъде място за дебати, като ще се следват четири ключови принципа - глобална визия, базирани на факти дискусии, прозрачност и уважение сред участниците

„Предстоящите предизвикателства в областта на околната среда изискват ефективен, цялостен и приобщаващ 360-градусов подход, който включва всички онези, които желаят да допринесат за изграждането на устойчива мобилност. Участниците ще могат да се съберат, за да решат ключови проблеми, засягащи декарбонизизацията. Достъпът до чиста, безопасна и достъпна мобилност за гражданите по целия свят е поставен под риск", коментира Таварес.

Шефът на Stellantis не посочи причините за напускането на ACEA, но това най-вероятно се дължи именно на намеренията на властите в ЕС да забранят продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Тази цел на Брюксел на няколко пъти беше публично критикувана от Таварес, който е категоричен, че електрификацията е „политическо, а не за индустриално решение“

В рамките на ACEA обаче позициите са много различни. Например, Mercedes-Benz, Volkswagen Group и Volvo вече обявиха подкрепата си за спирането на продажбите на автомобили с конвенционално задвижване. Същото сториха още Ford и Jaguar Land Rover.


0 от 500
  • #5
    26 rate up comment 9 rate down comment
    Козар ( преди 1 година )
    Електрокарщината и нейното прокламиране е демагогия, браво на концерна.
  • #4
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е какъв му е проблемът? Вместо да се радва че до 2035 година ще остане единствен производител на автомобили с ДВГ и след 2030 година ще има 80% пазарен дял, защото повечето автомобилни компании ще са спрели производство още тогава, той тръгнал да се оплаква.Ето Toyota например са твърди, че през 2030 година ще продават само един милион електромобили и толкова. Смятат, че и тогава ще намерят на кой да пробутат 9 милиона автомобили с ДВГ и ще си запазят годишните продажби. А дано, ама надали.
  • #3
    4 rate up comment 19 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    Ко си дете ризата па тоа. Коли без отходници искаме, демек гърнета и толкоз
  • #2
    22 rate up comment 5 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    Те щото фв имат едни електрички
  • #1
    10 rate up comment 16 rate down comment
    1 ( преди 1 година )
    Прав е! Ще кара така още 5 години максимум. Ще се пенсионира и ще джиросат всичко на китайците да се оправят, ако го искат все още де. Та това излизане е подготовка за препродажба на целият концерн или части от него.