IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis: Производството на електромобил е с 50% по-скъпо

Алиансът търси начини за компенсиране на увеличените разходи

Към момента алиансът Stellantis има 19 електромобила в гамата си, като продължава да се развива в тази посока, но явно среща и затруднения. Според главния изпълнителен директор на групата – Карлос Таварес, разработката и производството на електрически превозни средства струват много повече от тези на автомобил с двигател с вътрешно горене.


Fiat 500


В доклада си пред инвеститорите Таварес посочи, че цената на електрификацията е доста сериозна, като едно превозно средство, задвижвано изцяло на ток, струва на Stellantis с 40-50% повече отколкото автомобили с конвенционално задвижване. Алиансът може да продава своите електромобили за повече пари от еквивалентните им модели с двигатели с вътрешно горене, защото така ще прехвърли всички допълнителни разходи върху потребителите, което не е правилно.

В същото време обаче самият производител не може да поеме тази разлика и затова търси допълнителни начини за пестене на средства. Един от тях е намаляване на вътрешните разходи, както и да преговаря с доставчиците на оборудване за намаляване на цените на техните услуги, съобщава Motor Trend.

Според Таварес, групата е с около 30% по ефективна от конкурентите си на пазара в момента и това се доказва от финансовите резултатите. Те са много добри, въпреки че през 2021 г. Stellantis е произвел 6 млн нови автомобил при капацитет от 8 млн.

Групата, която се състои от 14 марки, ще продължи да пуска нови електрически превозни средства, като някои от компаниите в нея ще се превърнат в производители само на електрически превозни средства още преди края на десетилетието.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нормални е разработката на ел кола да струва много повече. Това да не е нов двг автомобил на платформа от преди 30години с козметични промени?! Освен че въведохте даунсайзинг в двигателите, какво друго ороменихте последните 30години в тези коли? Колко време ви чакахме да вкарате мп3?
  • #7
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Интересно, защо тогава самите коли са двойно и тройно по-скъпи, а не с 50%?
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоя гений ви казва, че за тях разработката ще е много скъпа, защото те си нямат хал хабер от такива неща. Вие също си нямате хал хабер, взимайте се.
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Разликата е още по-голяма, като се има предвид сложността на частта, която задвижва колата: ДВГ двигател има стотици движещи се части, докато електрическият двигател обикновено има само две. Ако сте толкова безхаберно невежи, НЕ ГОВОРЕТЕ!
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    невежите разбирачи, що се излагате винаги бе?
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    А дали е така... ( преди 2 години )
    Да бе да, до оня ден разправят как един Ел-двигател има в пъти по - малко части, а сега видиш ли струват 50% повече!?
  • #2
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    фалит за тия гении, защо ме триете????????????
  • #1
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Пеовто бизнесс ( преди 2 години )
    Като вие не искате да произвеждате електеички някой друг ще го направи вместо вас.Просто е