Към момента алиансът Stellantis има 19 електромобила в гамата си, като продължава да се развива в тази посока, но явно среща и затруднения. Според главния изпълнителен директор на групата – Карлос Таварес, разработката и производството на електрически превозни средства струват много повече от тези на автомобил с двигател с вътрешно горене.
В доклада си пред инвеститорите Таварес посочи, че цената на електрификацията е доста сериозна, като едно превозно средство, задвижвано изцяло на ток, струва на Stellantis с 40-50% повече отколкото автомобили с конвенционално задвижване. Алиансът може да продава своите електромобили за повече пари от еквивалентните им модели с двигатели с вътрешно горене, защото така ще прехвърли всички допълнителни разходи върху потребителите, което не е правилно.
В същото време обаче самият производител не може да поеме тази разлика и затова търси допълнителни начини за пестене на средства. Един от тях е намаляване на вътрешните разходи, както и да преговаря с доставчиците на оборудване за намаляване на цените на техните услуги, съобщава Motor Trend.
Според Таварес, групата е с около 30% по ефективна от конкурентите си на пазара в момента и това се доказва от финансовите резултатите. Те са много добри, въпреки че през 2021 г. Stellantis е произвел 6 млн нови автомобил при капацитет от 8 млн.
Групата, която се състои от 14 марки, ще продължи да пуска нови електрически превозни средства, като някои от компаниите в нея ще се превърнат в производители само на електрически превозни средства още преди края на десетилетието.