Шефът на корпорацията Stellantis - Карлос Таварес, призна, че няма идея как да превърне производството на електрически превозни средства в печеливш бизнес. Пред агенция Reuters той беше категоричен, че автомобилните компании са „насилвани“ да електрифицират своята гама, което предполага забрани за продажба на нови автомобили с традиционни двигатели в много страни по света.
Още през миналото лято Stellantis обяви предстояща пълна електрификация на всичките си 14 марки - Abarth, Alfa Romeo, Citroen, Chrysler, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram и Vauxhall. За всяка от тях дори бяха измислени нови лозунги - от „Затопляйте хората, но не планетата“ за Abarth до „Сега„ готино „означава „зелено““ за Opel.
Освен това, концернът ще инвестира над 30 млрд евро в електрификация на предлаганите от него модели. Целта е до 2030 г. 70% от европейските продажби и 40% от тези в Северна Америка да идват от електрически автомобили и хибриди. Само 6 месеца по-късно обаче Таварес е на точно обратното мнение.
Според него, индустрията не се променя по собствена воля, а електрификацията добавя 50% към себестойността на всеки произведен автомобил. Корпорацията не може да прехвърли допълнителните разходи върху купувачите, тъй като в този случай рискува да загуби своите клиенти от средния клас, които просто не могат да си позволят рязко повишените цени на автомобилите.
“Не всички производители ще преживеят прехода към нова мобилност, тъй като през следващите 5 години компаниите ще трябва да увеличават производителността от сегашните 2-3% на година до 10% на година. Времето ще покаже кой играч ще се справи с тази трудна задача“, каза още шефът на Stellantis.