IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Забраната на ДВГ доведе до първия сериозен трус

Stellantis напусна Асоциацията на производителите и ще търси нови решения на проблема

Забраната на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене доведе до очаквано разцепление между производителите. Един от най-големите в света – концернът Stellantis обяви, че напуска Асоциацията на производителите на автомобили (ACEA) и ще организира „Форум да свобода на мобилността“, чието първо издание ще се състои догодина.


Карлос Таварес


Решениено на Stellantis беше съобщено лично от неговият главен изпълнителен директор Карлос Таварес. Той обяви, че концернът ще продължи да спазва екологичните ангажименти, но едновременно с това ще организира срещи на експерти от областите на технологиите, академичните среди, политиката и науката.

Всички те ще бъдат обединени именно във Форум за свобода на мобилността, като ще се ангажират с вземане на решения, базирани на факти. Тяхната цел ще бъде именно постигане на безопасна и достъпна мобилност на обществото, което е изправено пред последиците от глобалното затопляне. Срещата на експертите ще бъде място за дебати, като ще се следват четири ключови принципа - глобална визия, базирани на факти дискусии, прозрачност и уважение сред участниците

„Предстоящите предизвикателства в областта на околната среда изискват ефективен, цялостен и приобщаващ 360-градусов подход, който включва всички онези, които желаят да допринесат за изграждането на устойчива мобилност. Участниците ще могат да се съберат, за да решат ключови проблеми, засягащи декарбонизизацията. Достъпът до чиста, безопасна и достъпна мобилност за гражданите по целия свят е поставен под риск", коментира Таварес.

Шефът на Stellantis не посочи причините за напускането на ACEA, но това най-вероятно се дължи именно на намеренията на властите в ЕС да забранят продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Тази цел на Брюксел на няколко пъти беше публично критикувана от Таварес, който е категоричен, че електрификацията е „политическо, а не за индустриално решение“

В рамките на ACEA обаче позициите са много различни. Например, Mercedes-Benz, Volkswagen Group и Volvo вече обявиха подкрепата си за спирането на продажбите на автомобили с конвенционално задвижване. Същото сториха още Ford и Jaguar Land Rover.


0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Учудвам се за немците! Някой по някакъв начин ги е принудил. До онзи ден реваха, че няма как да се случи спирането на ДВГ и преминаването към електрички, а сега изведнъж го подкрепят това решение. Ще кажеш, че кякой им говори какво да правят. За ВАГ е ясно. Те са полудържавна компания и там държавата им казва, а и са много зависими от нея, защотобез държавните поръчки са фалирали. Да, но другите защо? В МБ арабите държат голяма част от акциите. Те защо не се противят не ми е ясно.
  • #14
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По това кой е напуснал тази асоциация ще разберете кой не играе със световното задкулисие. Засега са Stellantis само, но да се надяваме, че ще се включат и други. А тези, които са заявили спирането на ДВГ работят за дълбоката държава и сами се унищожават. Да кажеш и обещаеш, че преминаваш към нещо, което нито си развил, нито има суровини, нито достатъчно ел.енергия си е самоубийство. Предполагам ще ги натиснат Stellantis да клекнат или ще ги фалират по някакъв начин.
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    ШОК ( преди 1 година )
    VAG са обявили против печките???? Сигурно са открили токсичен, черен и миризлив заряд.
  • #12
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 1 година )
    Към Stl,а корабите, самолетите,автобусни и товарни превози,те не замърсяват ли? При тях кога ще се случи? Мисля, даже, че те замърсяват повече.
  • #11
    18 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз не виждам нищо нередно в неговото начинание, даже го подкрепям. Ако хората искат да се купуват електрички нека си ги купуват, и Стелантис ще ги произвежда. Но да си мислите че тази идея е в името на екологията, много сте се разминали с реалноста. Гриинуошинг се казва тази диягноза
  • #10
    15 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Цяла Европа се зарежда с въглища за следващата зима, очаква ни еко катастрофа не чист въздух.
  • #9
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Оня с коня ( преди 1 година )
    Коня поскъпна, понеже люцерната поскъпна и много други фуражи, само за сведение
  • #8
    14 rate up comment 34 rate down comment
    Stl ( преди 1 година )
    Тези сами, ще се затрият. Не разбраха ли че хората сами ще се ориентират към ел. Веднъж човек качил се на ел. Никога повече не иска да се върне на двг, казвам го от личен опит и познавам доста такива.
  • #7
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Класика ( преди 1 година )
    Той трябва да наеме адвокати и популистите от новите либерали които искат да пуснат най цапащите ел коли и най опасни да отидат при бай Ставри!!!! Същите които предизвикаха войната за да скрият далаверите от ковид?
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    пепи ( преди 1 година )
    Правите ли разлика между задвижване и окачване .