IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е наследникът на дизела? Шест честни отговора от Никола Фремо

Създателят на новаторския E-Tech хибрид на Renault за предимствата и минусите на технологията

Новите европейски стандарти за вредните емисии може да са добра новина за чистотата на въздуха в градовете - но не и за хората, които пътуват дълго до работа и разчитат на автомобилите си.
    
       

   
      
Така наречените plug-in хибриди покриват тези стандарти, но на твърде висока цена. Дизелите ги покриват, но те са обявени вече за творения на дявола. А добрите стари бензинови мотори с атмосферно пълнене не могат да ги покрият. Лоша новина за потребителите, защото тъкмо такива мотори се монтираха в най-достъпните нови коли на пазара. И лоша новина за производителите на въпросните коли, като Renault и Dacia например.

За да запазят пазарната си ниша, те трябва да измислят решение, което да е икономично като дизела, да покрива екологичните стандарти и да струва значително по-малко от плъг-ин хибридите и чистите електромобили. Такова решение е новата хибридна система E-Tech на Renault.
     
      
Renault E-Tech, Лего, Lego, хибрид
Оригиналният макет от Lego, с който Никола Фремо убедил шефовете си в Renault, че системата е работеща
       
       
Тя няма нищо общо с познатите ни хибриди като Toyota Prius например. Като начало, няма съединител или планетарна предавка. Вместо това изпозва така наречената многорежимна трансмисия, създадена отначало за Формула 1. Системата се състои от 1.6-литров бензинов двигател и два електромотора. Първият е едновременно стартер, генератор и подпомага смяната на предавките. Вторият отговаря за потеглянията и движението с ниски скорости, може да добави почти 50 коня към мощността на бензиновия двигател при нужда, а без останалото време зарежда батерията.
     
      
Renault, хибриди
Хибридната гама на Renault вече обхваща половин дузина модели. По-късно тази година технологията ще дебютира и при Dacia - отначало при новия Jogger, а постепенно - и при останалите модели
       
       
Няма да повярвате, но тази доста сложна разработка е започнала пътя си като играчка от Lego. Никола Фремо, създателят на тази система, първоначално я сглобил от конструктора на сина си, за да докаже на шефовете, че може да сработи в реалния живот. Днес хибридът на Фремо се влага в цялата гамата на Renault и се готви да дебютира в Dacia. А Automedia.bg разговаря със създателя му за някои особености на технологията.


Е-Tech хибридите - 6 въпроса към Никола Фремо (ГАЛЕРИЯ):

 

 

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    нещо 3D принтер или поне компютърна визуализация меринджей сър
  • #6
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    не ми е тъжно за дизела, а за хомо сапиенс, след два милиона години еволюция да се пръкне такова като теб...
  • #5
    7 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много им е тъжно на 3-4 ти че дизела умре ама честно това беше най голямата глупост създавана някога и естествено от *** германец
  • #4
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всъщност извинявам се, ти ако можеше да четеш, вероятно щеше да можеш и да пишеш :D
  • #3
    27 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 2 години )
    Абе, не можеше ли поне да прочетеш за какво става дума, преди да избълваш неграмотните си бълнувания?
  • #2
    6 rate up comment 30 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    От хибрида смисъл няма пак зареждаш тоест проблема с имфраструктурата остава а дизела беше феноменална глупост за която френците чригласяха на немците които го налагаха само за да се носи немското му име.Дизела пак харчи едно 5-6 на 100 не е нилакъв конглокент на пропан бутана доиазано най добрата технология друга добра технология е биоетанола.Другото са глупости
  • #1
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    този наистина неочаквано откровено отговаря, после има да му трият сол на главата ейчарите и пиарите :D