IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е наследникът на дизела? Шест честни отговора от Никола Фремо

Създателят на новаторския E-Tech хибрид на Renault за предимствата и минусите на технологията

Новите европейски стандарти за вредните емисии може да са добра новина за чистотата на въздуха в градовете - но не и за хората, които пътуват дълго до работа и разчитат на автомобилите си.
    
       

   
      
Така наречените plug-in хибриди покриват тези стандарти, но на твърде висока цена. Дизелите ги покриват, но те са обявени вече за творения на дявола. А добрите стари бензинови мотори с атмосферно пълнене не могат да ги покрият. Лоша новина за потребителите, защото тъкмо такива мотори се монтираха в най-достъпните нови коли на пазара. И лоша новина за производителите на въпросните коли, като Renault и Dacia например.

За да запазят пазарната си ниша, те трябва да измислят решение, което да е икономично като дизела, да покрива екологичните стандарти и да струва значително по-малко от плъг-ин хибридите и чистите електромобили. Такова решение е новата хибридна система E-Tech на Renault.
     
      
Renault E-Tech, Лего, Lego, хибрид
Оригиналният макет от Lego, с който Никола Фремо убедил шефовете си в Renault, че системата е работеща
       
       
Тя няма нищо общо с познатите ни хибриди като Toyota Prius например. Като начало, няма съединител или планетарна предавка. Вместо това изпозва така наречената многорежимна трансмисия, създадена отначало за Формула 1. Системата се състои от 1.6-литров бензинов двигател и два електромотора. Първият е едновременно стартер, генератор и подпомага смяната на предавките. Вторият отговаря за потеглянията и движението с ниски скорости, може да добави почти 50 коня към мощността на бензиновия двигател при нужда, а без останалото време зарежда батерията.
     
      
Renault, хибриди
Хибридната гама на Renault вече обхваща половин дузина модели. По-късно тази година технологията ще дебютира и при Dacia - отначало при новия Jogger, а постепенно - и при останалите модели
       
       
Няма да повярвате, но тази доста сложна разработка е започнала пътя си като играчка от Lego. Никола Фремо, създателят на тази система, първоначално я сглобил от конструктора на сина си, за да докаже на шефовете, че може да сработи в реалния живот. Днес хибридът на Фремо се влага в цялата гамата на Renault и се готви да дебютира в Dacia. А Automedia.bg разговаря със създателя му за някои особености на технологията.


Е-Tech хибридите - 6 въпроса към Никола Фремо (ГАЛЕРИЯ):

 

 

0 от 500
  • #17
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Ренде от класа ( преди 2 години )
    Така, тука не става въпорс кое е по ефекивно и готино за каране, а за намаляване на емисиите и цената за потребителя.
  • #16
    3 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Веднага се намери някой да изпусне една шумна и миризлива Тойота в статия за истински автомобили. Къде буташ най-нискотехнологичната марка при истинските инженери?
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    asd
  • #14
    13 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 2 години )
    Няма нищо общо между тази технология и хибрида с планетарна предавка на тойота. Попрочети малко
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 2 години )
    Естествено, че съм карал, а за разлика от теб съм карал и други автомобили, така че имам база за сравнение. А щом на теб ти харесват, наслаждавай им се, няма лошо.
  • #12
    3 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кое им е топа че пак висиш на контакта ли.Никякви проблеми не решават хибридите.Никакво предимство пред ел колите нямат.
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до#9 ( преди 2 години )
  • #10
    3 rate up comment 16 rate down comment
    до#8 ( преди 2 години )
    Това щях да питам и аз! Този е откраднал конфигурацията на Тойота и я представя едва ли не, като свое творение. Заменил някои имена и термини и все едно е откривателят на топлата вода, а Тойота това го прави повече от 25 г. А защо не кажат нещо за най-голямата им дивотия да правят дизелов хибрид. Заметоха го набързо под килима, защото тотална излагация беше. Тойота им разправяше, че такъв хибрид не може и няма как да стане, но те не та не щели да извадят хибрид убиец на хибридите на Тойота. :)))
  • #9
    2 rate up comment 8 rate down comment
    до 8 ( преди 2 години )
    Ми и двете не са особено приятни за каране, поне извън града :)
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    RL2 ( преди 2 години )
    Кака е в сравнение с E-CVT на Toyota ?