Фактът, че при проектирането на автомобили съветските дизайнери и инженери са използвали западни технически решения не е тайна. Руснаците твърдят, че това е правено не директно, а „творчески“, но и не крият, че това е помогнало на тяхната автомобилна индустрия да се развива. Бившият СССР не само купува западни лицензи или директно ги копира за единични проекти, но ги ползва за епохални и съдбоносни решения, които определят съветските технологии и дизайн в продължение на десетилетия. Тук своята роля са изиграли най-големите компании в Европа и САЩ, без които автомобилният свят в СССР и съответно в сегашна Русия щеше да бъде различен.
Чуждите решения, които изградиха руската автомобилна индустрия (ГАЛЕРИЯ):
И накрая – огромният и модерен завод в Ставропол на Волга (сега Толиати) е изграден благодарение на сътрудничеството с италианския автомобилен производител, а конструкцията на FIAT 124, макар и преработена от съветски инженери, се използва за най-масовия модел в Съветския съюз – ВАЗ-2101, известен още като „Жигули“. ВАЗ дава тласък и на съвременното производство на различни компоненти – от гумени изделия до карбуратори Weber.