Всеки шофьор, закупувайки нов автомобил, разчита на дългото му безпроблемно обслужване. И ако се случи повреда, докато превозното средство е в гаранция, тя трябва да бъде отстранена в сервиза на представителя на производителя. Поне такава информация предоставят официалните дилъри.
За съжаление, в реалния живот нещата невинаги са такива. И често се случва собственикът на автомобила да бъде оставен „да се оправя сам“. Факт е, че гаранцията покрива много от основните агрегати на превозното средство, но има и повреди или проблеми, които се срещат често, но остават извън нея.
Най-разпространените повреди, които гаранцията не покрива (ГАЛЕРИЯ):
Катализатор
Загрижеността за околната среда доведе до факта, че през последните десетилетия конструкцията на автомобилите стана по-сложна, а това донесе само проблеми на шофьорите. Катализаторът, например, си е спечелил много лоша репутация. Този елемент на изпускателната система престава ефективно да почиства отработените газове с течение на времето. Това води до спад в мощността на двигателя. Самият катализатор не е евтин и това накара някои производители да му наложат ограничена гаранция. При гаранция на колата от 100 000 км, например, тази на катализатора може да бъде едва 30 000 км.
Загрижеността за околната среда доведе до факта, че през последните десетилетия конструкцията на автомобилите стана по-сложна, а това донесе само проблеми на шофьорите. Катализаторът, например, си е спечелил много лоша репутация. Този елемент на изпускателната система престава ефективно да почиства отработените газове с течение на времето. Това води до спад в мощността на двигателя. Самият катализатор не е евтин и това накара някои производители да му наложат ограничена гаранция. При гаранция на колата от 100 000 км, например, тази на катализатора може да бъде едва 30 000 км.