IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо поставянето на допълнителна шумоизолация вреди и на водача, и на колата

Прочетете и помислете добре преди да прибегнете до услугата

Много шофьори са недоволни от факта, че интериорът на автомобилите им е твърде шумен. Прекомерните звуци идват от гумите, от барабаненето на камъните по арките на колелата, от вятъра, който се "разхожда" по страничните огледала и т.н.. Следователно немалко шофьори прибягват до допълнителна шумоизолация, дори без да подозират, че тя може да навреди. Как, ви разказваме сега.


шумоизолация


Когато решават да инсталират допълнителна шумоизолация, шофьорите обикновено не мислят колко се повишава общото тегло на колата след такава процедура. Но една качествена допълнителна шумоизолация може да добави около 70 кг към общата маса на автомобила! Всичко зависи от размера и класа на автомобила и, разбира се, от броя на шумоизолиращите панели, които се инсталират.

В същото време увеличаването на масата ще доведе до редица проблеми. Най-баналното е увеличаването на разхода на гориво. Ако "баровец", собственик на луксозно SUV може да се примири с това, то за собственик на употребяван кросоувър това си е проблем, особено с днешните цени на горивата. Но най-вече излишните килограми ще засегнат автомобили заради риск да се наруши разпределението на теглото по осите, което може да бъде дори пагубно при шофиране с висока скорост. По-специално, поведението на автомобила ще се промени в завоите, а спирачният път също ще се увеличи.

Продължаваме напред. По-тежките врати и капакът на багажника ще започнат да провисват с времето. В резултат на това не само гумените уплътнения ще се износят, но и пантите, и боята ще пострадат. Така тътенът ще стане по-силен. Ще трябва не само да премахнете шумоизолацията, но и да се занимавате с ремонт на каросерията.


шумоизолация


А се случва и след инсталиране на скъпа звукоизолация , самият шофьор да изпитва дискомфорт. Става твърде тихо и човек започва да се дразни от такава тишина с нискочестотен шум. Тихото бръмчене отвлича вниманието от пътя, причинява сънливост и не ви позволява да се концентрирате върху шофирането.

Факт е, че при инсталиране на звукоизолация е важно да се изчисли не само колко акустичен шум ще бъде намален в децибели, но и неговата честота. А повечето ателиета у нас дори не знаят как да го направят. Но дори и при ниска сила на звука, определен честотен диапазон се усилва, което може да се окаже доста дразнещо за водача и за пасажерите в колата.

Според портала AiF, позовавайки се на специалисти от Американския колеж по кардиология, има редица честоти, които при определена звукова мощност оказват вредно въздействие върху човешкото тяло. Това е шум в диапазона 60-70 децибела, засягащ сърдечния мускул и при продължителна експозиция, провокиращ риск от сърдечни заболявания.

Но това не е всичко. При такава сила на звука опасните честоти, да речем, за коремните органи са в рамките на 25 Hz, а за очите - 60-90 Hz. Тоест, когато вибрациите на звуковите вълни попадат в тези диапазони, човек може да изпита пристъпи на гадене, а умората на очите също се увеличава. При стандартната звукоизолация на всяка една кола, тези проблеми не съществуват, но при допълнителна шумоизолация, вероятността не е малка. Така че помислете добре преди да прибегнете до услугата "допълнителна шумоизолация на купето".


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ivan_76 ( преди 1 година )
    Момчета за предния капака, като шумо и термоизолация, какво е най-доброто, което мога да сложа?
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Недялко Илиев ( преди 1 година )
    P.S. От Евро 6 насам и глобите които плащат производителите за всеки грам емисии, борбата за всеки грам от теглото на автомобилите е безмилостна. Така, че производителят първо гледа да минимизира теглото а след това се замисля за комфорта на пътниците. Естествено в по-скъпите автомобили компромисите са по-малки, но в масовият D клас и бюджетните С и В класове, новите коли са пълна трагедия.
  • #28
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Недялко Илиев ( преди 1 година )
    Пълня тъпня, говоря от името на човек който веднъж е правил изолация на колата си (купена чисто нова) и вече съм закупил материалите - около 60кг, за следващата ми кола (отново купена чисто нова)!Господин разбирача да ми обясни колко е вредно да возиш пътници в колата, защото и те променят баланса на масите в колата. И направо може да се претрепеш ако си направил колата си много по-комфортна. А за разпределен товар тоя профан, предполагам, че въобще не е чувал!
  • #27
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По голяма глупост не бях чел скоро.
  • #26
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Бахахаха ( преди 1 година )
    Аз се чудя що ме карата толкова много Ролс Ройс-ове и Майбах, а то какво било. Понеже са много тихи и хората заспиват и се блъскат, БРЕЕЕЕ...
  • #25
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Евлоги ( преди 1 година )
    В стила на част от коментарите и на поета сътворил статията и аз се почувствах длъжен да се изкажа. Изолацията увеличава теглото на колата, същото е и когато напълните резервоара до горе, моят е 70литра= около 70кг отгоре. Затова аз сипвам по 5 литра и така карам за да не утежня кострукцията на колата.Е така спирам на всяка бензиностанция да зареждам и поддържам българската икономика.
  • #24
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Хьфг ( преди 1 година )
    Аз ще съм единственият непрофесионалист по темата. На мен ми звучи логична статията. Всички казват, че като возиш пътници било същото, обаче като я напълнишс багаж и пътници+въпросната изолация, сметката се променя. И колкото и добри да са "майсторите" разглобявайки панелите, все някъде ще вземе дс скърца или цъка. Пълна тъпотия е тая изолация, като повечето гаражни модификации по автомобилите хаха
  • #23
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Шумоизолатор ( преди 1 година )
    Карам шкода октавия която заводски излиза с минимална шумоизолация или никаква. Около 80 кг щумоизолация е поставена (врати таван под и багажник ). Но не е напълно обезшумена. Разликата е от 91 дб до 55 дб което е добре за мен. Не заспивам тъй като съм поставил висок клас озвучителна система и това е главната цел за шумоизолацията по малко да дразни околните
  • #22
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Съгласен съм с всичко написано, само не съм убеден, че производителите на коли се занимават с изучаване на честотата и силата на шумовете в купето. Като гледам че винаги са на принципа "проба-грешка" и то за жизненоважни възли и чанти.
  • #21
    25 rate up comment 2 rate down comment
    :))) ( преди 1 година )
    Сега, за да ви изплаша още повече най-страшно ще стане, когато честотата на трептене се изравни по амплитуда с тази на пътниците и всички в колата експлоадират в задружен резонанс. Страшна работа, ей!