IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо поставянето на допълнителна шумоизолация вреди и на водача, и на колата

Прочетете и помислете добре преди да прибегнете до услугата

Много шофьори са недоволни от факта, че интериорът на автомобилите им е твърде шумен. Прекомерните звуци идват от гумите, от барабаненето на камъните по арките на колелата, от вятъра, който се "разхожда" по страничните огледала и т.н.. Следователно немалко шофьори прибягват до допълнителна шумоизолация, дори без да подозират, че тя може да навреди. Как, ви разказваме сега.


шумоизолация


Когато решават да инсталират допълнителна шумоизолация, шофьорите обикновено не мислят колко се повишава общото тегло на колата след такава процедура. Но една качествена допълнителна шумоизолация може да добави около 70 кг към общата маса на автомобила! Всичко зависи от размера и класа на автомобила и, разбира се, от броя на шумоизолиращите панели, които се инсталират.

В същото време увеличаването на масата ще доведе до редица проблеми. Най-баналното е увеличаването на разхода на гориво. Ако "баровец", собственик на луксозно SUV може да се примири с това, то за собственик на употребяван кросоувър това си е проблем, особено с днешните цени на горивата. Но най-вече излишните килограми ще засегнат автомобили заради риск да се наруши разпределението на теглото по осите, което може да бъде дори пагубно при шофиране с висока скорост. По-специално, поведението на автомобила ще се промени в завоите, а спирачният път също ще се увеличи.

Продължаваме напред. По-тежките врати и капакът на багажника ще започнат да провисват с времето. В резултат на това не само гумените уплътнения ще се износят, но и пантите, и боята ще пострадат. Така тътенът ще стане по-силен. Ще трябва не само да премахнете шумоизолацията, но и да се занимавате с ремонт на каросерията.


шумоизолация


А се случва и след инсталиране на скъпа звукоизолация , самият шофьор да изпитва дискомфорт. Става твърде тихо и човек започва да се дразни от такава тишина с нискочестотен шум. Тихото бръмчене отвлича вниманието от пътя, причинява сънливост и не ви позволява да се концентрирате върху шофирането.

Факт е, че при инсталиране на звукоизолация е важно да се изчисли не само колко акустичен шум ще бъде намален в децибели, но и неговата честота. А повечето ателиета у нас дори не знаят как да го направят. Но дори и при ниска сила на звука, определен честотен диапазон се усилва, което може да се окаже доста дразнещо за водача и за пасажерите в колата.

Според портала AiF, позовавайки се на специалисти от Американския колеж по кардиология, има редица честоти, които при определена звукова мощност оказват вредно въздействие върху човешкото тяло. Това е шум в диапазона 60-70 децибела, засягащ сърдечния мускул и при продължителна експозиция, провокиращ риск от сърдечни заболявания.

Но това не е всичко. При такава сила на звука опасните честоти, да речем, за коремните органи са в рамките на 25 Hz, а за очите - 60-90 Hz. Тоест, когато вибрациите на звуковите вълни попадат в тези диапазони, човек може да изпита пристъпи на гадене, а умората на очите също се увеличава. При стандартната звукоизолация на всяка една кола, тези проблеми не съществуват, но при допълнителна шумоизолация, вероятността не е малка. Така че помислете добре преди да прибегнете до услугата "допълнителна шумоизолация на купето".


0 от 500
  • #20
    32 rate up comment 3 rate down comment
    Димитър ( преди 2 години )
    Раядко глупава статия! Пълни глупости, написани от крайно некомпетентен човек. Поставял съм такава изолация и именно, заради порестата си структура, тежи пренебрежимо малко! Какви панти, какво накланяне в завоите, какъв разход го гонят писарчето, май и той не знае.
  • #19
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Синдикат на Ало Изма ( преди 2 години )
    Значи според логиката на аФторчето, пардон преписвача и самия шофьор не трябва да е в колата!? Защото ще я натовари само от лявата страна и ще наруши баланса, ама не може и двама щото претоварваме тогава предна ос, и трима не става щото вселенския дисбаланс отива на М в Г! Честно ли има такива бавни парчета като това аФторче!?
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Ники ( преди 2 години )
    Към коментар #8 Кажи ми ваксинирани ли си или си на смешни цигари?Всеки производител от среден и нисък клас автомобил,НЕслагат почти нищо,за да е по евтина колата.Какви инжинери ти се превиждат,явно само ти си знаеш :-DСъс сигурност не ти е лесно :-DЗа автора се отнася същото както и за теб.При добра изолация шумът спада около 70%
  • #17
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Калин ( преди 2 години )
    Към автора Румен СавовИмах Мерцедес w210 и ми се струваше шумен. Купих изолация,не съм я мерил колко тежи,но е било около 20кг.,но и да е било 70кг,както твърдиш ти.Означава ли,че трябва сам да се виза в колата и да не и товара багаж????Колата стана сравнително по тиха и не съжалявах. После направих същото с Мерцедес 211 и Toyota Corolla комби и не съжалявам.Не се чудя на теб,че пишеш глупости за бавноразвиващи се ***,чудя се кой ти плаща да пишеш глупости,явно същият *** като теб.. ...
  • #16
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Браво на автора ( преди 2 години )
    Напълно безполезни и некомпетентни писаници, както доста от публикациите в този сайт.
  • #15
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Иван ( преди 2 години )
    Явно статията е писана само и само да се напише нещо! Иначе са глупости, писави от некомпетентен човек!
  • #14
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това го правят единстветно и само аудиоманяците, високата шумоизолация и силната музика по-скоро водят до проблеми в града от колкото по-голям комфорт тъй като водача трябва добре да чува какво се случва около него.
  • #13
    24 rate up comment 5 rate down comment
    хаха ( преди 2 години )
    Много зле, демек да не возя нищо в багажника че се нарушава баланса и разхода. Също така ако една кола е с 4 цил мотор бензин, но има и 6 цил дизел разликата също е 50-60 кила какво правиме??? По принцип винаги е най добре да си вземеш Ауди или Мерцедес и да не се занимаваш с глупости. Но ако си се прецакал с нещо шумно няма грижи да си сложиш изолация. Прекалено тихото било уморително и лошо, това за да не се чустват зле тия с дачиите, че в S-класата е по гадно и уморително. Страшни глупости
  • #12
    38 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 години )
    Кви 70кг бе хора!Кога последно сте виждали съвременни авто шумоизолации!А като се слага нова, обикновенно се маха старата! Перфектно решение е за автомобил над 5-7 години или такъв претърпял някоя мокра поразия в купето! Щели да увиснат вратите от 500гр изолация в нея?!?! Ми не си слагайте и бутилки вода тама, да не увиснат бре ... от къде ги чепкате тия доводи!
  • #11
    27 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 2 години )
    Микропорестата гума която си налепих сам по вратите няма сигурно и 3кг, а разликата е голяма. И хич не ме дразни като е тихо да ви кажа чесно.