Всеки шофьор, закупувайки нов автомобил, разчита на дългото му безпроблемно обслужване. И ако се случи повреда, докато превозното средство е в гаранция, тя трябва да бъде отстранена в сервиза на представителя на производителя. Поне такава информация предоставят официалните дилъри.
За съжаление, в реалния живот нещата невинаги са такива. И често се случва собственикът на автомобила да бъде оставен „да се оправя сам“. Факт е, че гаранцията покрива много от основните агрегати на превозното средство, но има и повреди или проблеми, които се срещат често, но остават извън нея.
Най-разпространените повреди, които гаранцията не покрива (ГАЛЕРИЯ):
Теч на агрегати
Появата на изтичане на течности от който и да е агрегат на автомобила често не се признава като причина за гаранционен ремонт. Дори ако маслото тече от двигателя през масленото уплътнение на коляновия вал, докато проблемът е малък, работниците в сервиза вероятно ще отхвърлят искането за поправка по гаранция. Често се се случва, собственикът да бъде убеждаван да изчака или се търси временно решение на проблема, но в това време положението се влошава. И в един момент се оказва, че се налага ремонт, който собственикът ще трябва да плати, тъй като автомобилът му вече не е в гаранция.
Появата на изтичане на течности от който и да е агрегат на автомобила често не се признава като причина за гаранционен ремонт. Дори ако маслото тече от двигателя през масленото уплътнение на коляновия вал, докато проблемът е малък, работниците в сервиза вероятно ще отхвърлят искането за поправка по гаранция. Често се се случва, собственикът да бъде убеждаван да изчака или се търси временно решение на проблема, но в това време положението се влошава. И в един момент се оказва, че се налага ремонт, който собственикът ще трябва да плати, тъй като автомобилът му вече не е в гаранция.