Всеки шофьор, закупувайки нов автомобил, разчита на дългото му безпроблемно обслужване. И ако се случи повреда, докато превозното средство е в гаранция, тя трябва да бъде отстранена в сервиза на представителя на производителя. Поне такава информация предоставят официалните дилъри.
За съжаление, в реалния живот нещата невинаги са такива. И често се случва собственикът на автомобила да бъде оставен „да се оправя сам“. Факт е, че гаранцията покрива много от основните агрегати на превозното средство, но има и повреди или проблеми, които се срещат често, но остават извън нея.
Най-разпространените повреди, които гаранцията не покрива (ГАЛЕРИЯ):
Части от окачването и кормилно управление
Лошото качество на пътищата със сигурност оказва влияние върху бързото износване на частите на окачването и кормилното управление. Ето защо някои детайли от тези две основни системи се предлагат с по-малка гаранция от общата за автомобила. Това се отнася за така наречените „сайлент-блокове“, сферични шарнири, лагери, втулки на стабилизатора, напречни щанги с накрайници, които при някои марки са с гаранция, която дори не е половината (като пробег) от тази на колата.
Лошото качество на пътищата със сигурност оказва влияние върху бързото износване на частите на окачването и кормилното управление. Ето защо някои детайли от тези две основни системи се предлагат с по-малка гаранция от общата за автомобила. Това се отнася за така наречените „сайлент-блокове“, сферични шарнири, лагери, втулки на стабилизатора, напречни щанги с накрайници, които при някои марки са с гаранция, която дори не е половината (като пробег) от тази на колата.