IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическият SUV на Toyota губи важна функция в студа

Японците признаха за проблем с бързото зареждане при bZ4X

При падане на температурите под нула градуса по Целзий първият електрически кросоувър на Toyota - bZ4X, губи функцията си за бързо зареждане, като проблемът засяга версията със задвижване на четирите колела. Представител на компанията призна за проблема, като увери, че се търси неговото бързо отстраняване.


Toyota bZ4X


Това е неприятна новина на феновете на марката, тъй като като рекламирайки bZ4X като иновативен електрически автомобил, в Toyota подчертаваха именно възможността за бързо зареждане с постоянен ток. При представянето на модела беше посочено, че батерията може да се презареди от 10 до 80% само за 30 минути, като този показател е за версията с предно предаване. При тази със задвижване на четирите колела (AWD) времето е два пъти повече.

Сега от Toyota признават, че „зареждането DC при версията bZ4X AWD не работи, когато температурите паднат под 0 градуса по Целзий“. Без възможността за зареждане с постоянен ток времето за пълнене се увеличава на 10 часа, но и тук има проблем - когато температурата е под нулата, то също се увеличава.


Toyota bZ4X


Проблемът е доста сериозен, тъй като в някои държави, където се продава електрическият кросоувър, дори през май времето е студено, особено през нощта. И това няма как да не се отрази на продажбите на модела, който има максимален пробег от 370 км с едно зареждане. За сравнение, базовият Ford Mustang Mach-E, който е сред основните конкуренти на Toyota bZ4X, предлага пробег от 340 км.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #5
    11 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Хайде бе? Искам да ми покажеш къде са постигнати тези километри в при температури под нулата, дори и на стенд за WLTP. Хайде мислете малко преди да пишете.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до #2 ( преди 2 години )
    Пробегът е при 100% заредена батерия. Това са данни от WLTP, които правят тестовете. Зареждането е съвсем отделен въпрос.
  • #3
    11 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота и иновации. не трябва да бъдат в едно изречение !
  • #2
    11 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Я пак си помисли дали ако зареждаш в повече от 10 часа до 80% ще можеш да минеш тези километри, които си написал?А тези бяха икона в електрификацията на автомобилите. Докъде стигнаха заради късогледия си ръководител Акио Тойода
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Я пак? ( преди 2 години )
    Пробегът на bZ4X е между 516 за най-леката версия с предно и 411 за най-тежката 4х4. Хомологационни данни по WLTP.