При падане на температурите под нула градуса по Целзий първият електрически кросоувър на Toyota - bZ4X, губи функцията си за бързо зареждане, като проблемът засяга версията със задвижване на четирите колела. Представител на компанията призна за проблема, като увери, че се търси неговото бързо отстраняване.
Това е неприятна новина на феновете на марката, тъй като като рекламирайки bZ4X като иновативен електрически автомобил, в Toyota подчертаваха именно възможността за бързо зареждане с постоянен ток. При представянето на модела беше посочено, че батерията може да се презареди от 10 до 80% само за 30 минути, като този показател е за версията с предно предаване. При тази със задвижване на четирите колела (AWD) времето е два пъти повече.
Сега от Toyota признават, че „зареждането DC при версията bZ4X AWD не работи, когато температурите паднат под 0 градуса по Целзий“. Без възможността за зареждане с постоянен ток времето за пълнене се увеличава на 10 часа, но и тук има проблем - когато температурата е под нулата, то също се увеличава.
Проблемът е доста сериозен, тъй като в някои държави, където се продава електрическият кросоувър, дори през май времето е студено, особено през нощта. И това няма как да не се отрази на продажбите на модела, който има максимален пробег от 370 км с едно зареждане. За сравнение, базовият Ford Mustang Mach-E, който е сред основните конкуренти на Toyota bZ4X, предлага пробег от 340 км.
Снимки: Toyota