IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota ще предложи конкурент на VW ID.3

Електрическият хечбек bZ3 излиза на пазара в два варианта

Японският производител Toyota готви второ попълнение в гамата си от „зелени“ автомобили bZ ( „beyond Zero” - превозни средства с нулеви вредни емисии). Компанията вече представи кросоувъра си bZ4X, който има и „близнак“ - Subaru Solterra. Електрическият SUV с размерите на Toyota RAV4 ще се появи на пазара съвсем, а планът на марката предвижва до 2030 г. на пазарите в Европа, Азия и САЩ да бъдат пуснати около 30 модела с нулеви вредни емисии.


Toyota


Още през миналата година стана ясно, че Toyota е запазила търговските марки bZ1, bZ2, bZ2X, bZ3, bZ4 и bZ5. И едно от тях – bZ3, ще влезе в употреба съвсем скоро, съобщава испанското издание Motor.es, като предлага свое виждане за дизайна на модела.

Според информациите, това ще бъде компактен хечбек с 5 врати и изцяло електрическо задвижване. Автомобилът ще получи LED-оптика с извита, тясна форма, щампован капак, голям въздухозаборник, интегриран в предната броня, „тапа“ вместо решетка на радиатора и фарове за мъгла, разположени отстрани. Очакванията са, че bZ3 ще предлага и просторен интериор, но засега липсват други детайли.


Toyota bZ4X


Технически хечбекът ще повтаря кросоувъра bZ4X, като ще бъде изграден на модулната платформа за електрически превозни средства e-TGNA. Както е известно, базовата версия на SUV-модела е оборудвана с един електромотор с 204 к.с., докато модификацията със задвижване на четирите колела разчита на два двигателя – по един на всяка ос, като съвкупната им мощност е 218 к.с.

Същите агрегати ще се поставят и на bZ3, като това важи и за батерията с капацитет 71,4 кВт/ч. Пробегът на хечбека ще е подобен на този на кросоувъра – 500 и 460 км в зависимост от версията. А основният конкурент на модела на Toyota ще бъде VW ID.3, чиито продажби само за първата му година на пазара в Европа (2021) са 72 723 бройки. През тази година обаче германският хечбек е на сериозен минус, като за първите 3 месеца отчете само 8353 продажби (-30,3% в сравнение със същия период на 2021 г.), като това се дължи на проблемите с доставки на оборудване в заводите на марката в Европа.

Снимка: Motor.es

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хдхдж ( преди 2 години )
    Спокойно, ще вземат да използват клонинги на оригиналните процесори..ако не са го направили вече. Пълна дивотия. Някъде си говориха, че прогресът на човечеството е достигнал своят връх 90те години.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    China ги издухва вси ( преди 2 години )
    До #8 - недостига на чипове го има и при тях , но те единствени си признаха , че слагат и дефектни чипове в автомобилите си за да не им падат продажбите/печалбите...та толкова за прословутото японско качество и надежност...
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    немчугите пак потънаха в скръб жалка нацистка фирмичка
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Ко речи? Още за първия си електромобил Toyota изпитва недостиг на батерии и не може да намери батерии от един доставчик за първата партида от 12 хиляди броя годишно, а ще ползва услугите на двама различния доставчика на батерии и ще произвежда един модел с два вида батерии. За сравнение при пълно натоварване, само завода на Тесла в Китай произвежда по около 20 хиляди броя, но не на година, а на седмица и то преди разширението, което правят в момента.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Не я мислете Тойота- ( преди 2 години )
    Не знам как ще ги произвежда Тойота, но е факт, че е най-малко засегнатата марка от недостига на чипове. Навсякъде по света тойотите са си в наличност при дилърите( в България също е така)! Не знам как успяват да постигнат това?Нали "нямането" уж е за всички?!?
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До първия ( преди 2 години )
    Красива картинка наистина. Току като красивите картинки на руснаците. Очевидно и на тях ще са конглокенция по производство на красиви картинки. Защото засега нямат батерии за електромобили и ще си останат с картинките.
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Ти въобще прочете ли статията?"През тази година обаче германският хечбек е на сериозен минус, като за първите 3 месеца отчете само 8353 продажби (-30,3% в сравнение със същия период на 2021 г.)"Това което е спестено в статията е, че производството на електромобили на Volkswagen напълно е спряно и по най-оптимистични сценарии ще започне чак през септември , но и това не е сигурно. Като гледам от Toyota ще са им достойна конглокенция и ще произвеждат още по-малко от нула.
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Как точно ще ги произвеждат тези 30 модела, като нямат и една фабрика за тях, единственият им модел се произвежда от Субару, а батерии имат за 12 хил. бройки на година? За сравнение, VW миналата година произведе 400 хил. чисти електромобила, а тази година ще са 600 хил. Ще разпределят батерийките на 30? По 400 бройки на модел?
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Има нови бисери: "щампован капак" тапа вместо решетка на радиатора" и, разбира се, "ще се появи на пазара съвсем", което явно е обратното на "ще се появи на пазара отчасти".
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Като видя статия писана от Пешко Шекера и започвам да чета с интерес, защото със сигурност е пълна с комични грешки и фантасмагории. И днес не ме опроверга. Няма параграф без грешка. Браво, Пешко, велик си!