IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota разкри напълно електрическия си SUV за Европа

Цените на bZ4X стартират от 59 900 евро, продажбите започват през лятото

Компанията Toyota разкри основните технически характеристики на европейската версия на новия си електрически кросоувър bZ4X, който е съпоставим като габарити с модела RAV4. Продажбите на автомобили, чиито цени започват от 59 900 евро, стартират през лятото.


Toyota bZ4X


Базовата версия на Toyota bZ4X е оборудвана с един електромотор, развиващ 204 к.с. и 265 Нм, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди. Предвидена е и версия с два агрегата, развиващи сумарно 218 к.с. и 336 Нм. Тя е със задвижване на четирите колела, като вдига 100 км/ч от място за 7,7 секунди.

В първия случай комплектът батерии с капацитет 74,1 кВт/ч позволява пробег с едно зареждане до 516 км. Версията с два мотора и задвижване на четирите кола заради по-голямото тегло изминава 476 км. С помощта на система за бързо зареждане батерията се пълно от 0 до 80% за 30 минути.


Toyota bZ4X


Водачът и спътниците му имат достъп до информационно-развлекателен комплекс с голям сензорен дисплей и възможност за автоматично обновяване и добавяне на допълнителни функции от разстояние.

Моделът bZ4X е първият електрически кросоувър в историята на Toyota. През следващите 3 години японците имат намерение съществено да разширят гамата си от електромобили bZ, в която трябва да влязат поне седем различни модела.


Още снимки на електрическия SUV на Toyota  - вижте в галерията:

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 30 ( преди 2 години )
    Какво му е объркано? Така се пише точно за да стане ясно и да не стават обърквания.Как ще сравниш мощността, ако на бензинов автомобил се измерва в конски сили, а на електромобилите в киловати?И ако не знаеш, в Щатите мощността на електродвигателите я пишат в конски сили. Например има блендери с половин или една конска сила. За газта е същата работа. След като мощността на газовите уреди е в киловати е много по-удобно количеството газ и цената му да е в киловатчаса.
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Както казва един познат - на кола слуга не ставам. Познавам хора с малко повече пари (единия има 20-тина имота под наем и 3 заведения които движи) и нямат собствен автомобил, таксита, самолети, скоростен влак - докато го возят си почива и се мисли за бизнеса
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чичовото ( преди 2 години )
    Объркан свят!!! Природната газ ми я измервате в киловати, тука някви ел. двигатели са в конски сили...остава водата от чешмата да стане в унции
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Като лъжеш за Тесла, защо пропусна тази новина:"Tesla публикува днес своите резултати за доставка и производство за Q1 2022 и потвърди малко над 310 000 доставки, което е нов рекорд за доставки за всички времена, въпреки трудното тримесечие по няколко причини."Това е най-слабото тримесечие от годината, а Toyota планира да произвежда по един милион електромобила годишно през 2030 година. Ако можеш да смяташ, Тесла още днес има 1,2 милиона годишен производствен капацитет по време на кр ...
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Интересно ми е ти къде я прочете тази "новина", защото никъде в световните медии не се споменава, а ти твърдиш че това издание я крие и не я публикува. Илон Мъск никога не е твърдял че производството на пикапа ще е бързо и безпроблемно, защото превозно средство никога не е правено за масовия пазар по този начин и тепърва трябва да развиват технологиите за бързо и евтино производство. Но никога не се е отказвал да го произвежда. В най-лошия случай ще вдигне цената заради сложността.
  • #27
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Муахаха ( преди 2 години )
    Интересно ми е колко седмици ще минат преди тук да излезе новината че Мъск се отказа от пикапа си и какви ще са коментарите на зомбитата които твърдяха че е избият рибата с това пикапче....
  • #26
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Любо ( преди 2 години )
    ПОРЕДНАТА СВЕТОВНА ИЗМАМА!!!КУПЕТЕ СИ НА:ДВОЙНА-ТРОЙНА ЦЕНАСКОРО ЗАРЕЖДАНЕТО,ЩЕ СТАНЕ С-АКЦИЗ,ПРЕЗ СПЕЦИАЛНИ УСТРОЙСТВА И ЗА В КЪЩИ!!!А ИНАЧЕ:0.1-% ОТ ЗЕМНАТА ПОВЪРХНОСТ Е НАСЕЛЕНА!!!И НИКАКВА ЧОВЕШКА ДЕЙНОСТ,НЕ МОЖЕ ДА ПРОМЕНИ КЛИМАТА!ИМА ЛОКАЛНИ ЕКО ПРОБЛЕМИКАТО В-СОФИЯ НАПРИМЕР!ТЕ СЕ СЪЗДАВАТ,ОТ СЪЩИТЕ-ЕКО-ТЕРОРИСТИ,ПОСЛЕ ТРЯБВА ДА ИМ ПЛАЩАМЕ ЗА:БОРБАТА!!!ОТ КОЙ ЗАВИСИ-ПРЕЗАСТРОЯВАНЕТО,ПРЕНАСЕЛВАНЕТО?В СОФИЯ ОТ-ФАНДЪКОВА,ОСВИНВА,ПОСЛЕ ВЪВЕЖДА-ЕКО-СТИКЕРИ!!!
  • #25
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    120 хил лв. Както ви казвах и преди, Тойотка не пуска този модел, за да го продава, а за да не го продава. Защото няма батерии.
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Абе шваба ( преди 2 години )
    А батериите за 20 милиона електромобила има какво да ги правят дори да не правят толкова електромобили. Само за един камион са необходими батерии колкото за 12 електромобила.За една батерия 3 мегаватчаса, са необходими клетки колкото за 40 електромобила. На всеки четири колонки на бърза зарядна станция има по една такава батерия. Важното е че са си организирали веригата за доставките за такъв ръст до 2030 г. Дори могат да ги продават на останалите автопроизводители.
  • #23
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Абе шваба ( преди 2 години )
    А това че Тойота сама си произвеждали батериите искрено ме разсмя. Нали това беше оправданието на Акио Тойода да не произвежда електромобили? Обясняваше че Toyota има недостиг на батерии и с всичките си налични батерии може да произведе само стотина хиляди електромобила годишно, но предпочита вместо тях да произведе милион хибрида. Нали щяха да изграждат огромен завод за батерии за 500 хил. електромобила до 2025? Не осъзнаваш ли колко смешна цифра е това и колко ще продава Тесла през 2025?