IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Употребяваните автомобили в Германия свършват

Цените на колите втора ръка са скочили средно с 20% само за година

Пазарът на нови автомобили страда заради недостига на доставки доведе до проблеми и с покупката на употребяван автомобил в Германия. Това пише в свой анализ вестник Berliner Zeitung, в който се препоръчва на собствениците на стари коли да се разделят с тях, тъй като именно сега е най-подходящият момент за това.


употребявани автомобили


Репортажът от пазара на коли втора ръка в Берлин започва с пример. Стар корейски микробус се продава за 5900 евро. Колата е произведена през 2013 г., като пробегът на километража е 118 971 километра. Продавачът е категоричен, че това е реалната цена и тя не подлежи на обсъждане. Търговецът признава, че преди година не би намерил купувач за 9-годишен „кореец“ за такава сума, но сега времената са други.

Всъщност автомобилният пазар се е променил драстично през последните няколко месеца - първо заради недостига на чипове в автомобилната индустрия, а след това заради нарушените вериги за доставки. Ситуацията се влошава заради кризата в Украйна, тъй като европейските автомобилни заводи не получават така нужните им кабелни снопове, нужни за производството. В резултат на това пазарът на нови коли в Германия е спаднал с 20% - до 241 300 единици.


употребявани автомобили


В столицата Берлин резултатът обаче е по-различен и продажбите се увеличават. Това обаче се дължи на на поръчки от големи фирми, попълващи автопарка си, в това число и компании за коли под наем. Автомобили за частни клиенти няма, като от това страдат банките и лизинговите компании.

При покупка на нов автомобил клиентът трябва да се запаси с огромно търпение. Представител на един от дилърите на Volkswagen в Берлин казва, че миналата седмица е предал автомобил на клиент, който го е поръчал още през 2020 г. Според продавача, всеки, който поръча VW Golf днес, трябва да бъде доволен, ако колата му пристигне в края на тази година. По-вероятно е обаче доставката да бъде факт през пролетта на 2023 г. Купувач на VW Polo също трябва да чака поне 12 месеца, което е 2 пъти повече от преди година.


употребявани автомобили


Това предизвиква верижна реакция на автомобилния пазар. Който не си вземе нова кола, трябва да продължи да кара старата си. Разбирайки това, много германците се отказват от продажбата на стария си автомобил, което намалява предлагането на пазара коли втора ръка. Съответно, това води до увеличение на цените, при това доста сериозно.

В югозападните покрайнини на Берлин има място, наречено Kleinmachnow. Известно е в цяла Германия с факта, че това е един от най-старите пазари на употребявани автомобили в страната. Специалисти от Mobile.de - най-голямата онлайн борса за употребявани автомобили в Германия признават, че ситуацията на пазара на коли втора ръка се влошава, като недостигът се увеличава. Само за Берлин предложенията са намалели с 27%.


употребявани автомобили


Ако през март 2021 г. на пазара е имало 46 800 употребявани коли, година по-късно те са само 34 000. Успоредно с намаленото предложение цените са се повишили значително – от средно 21 650 евро на 25 536 евро. Тоест има ръст от 17,9% в рамките на една година.

Изданието посочва още, че автомобилните производители взимат мерки, за да се справят с появилите се проблеми. Една от тях е липсата на каквито и да е отстъпки при дилърите, като някои компании използват недостига, за да увеличат цените. Това работи особено в премиум-сегмента, където печалбите се увеличават. Според анализ на Automotive Research Center CAR през миналата година трите големи германски концерна - Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz са генерирали средна печалба от 5693 евро на продадена кола. В сравнение с 2020 г. това е рекордно увеличение от 61%

0 от 500
  • #6
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Едва ли ( преди 2 години )
    Нови коли мисля че винаги ще се купуват. В чужбина повечето хора карат коли на изплащане, като абонамент.. В края на гаранцията я връщат и си взимат нова. Масата в Европа рядко държат коли за дълго време. Затова и ги правят колите да държат по 5 години и айде..
  • #5
    47 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И в един момент, хората по света ще разберат, че новата кола е пълна набутвация и тогава да му мислят онези, тъй наречени производители! Много станаха и много се оляха с цените. Хакат ти ненужни екстри, които и десет години не можеш да разучиш и ти искат двойна цена за три кабела повече. Да не говорим за електрокарите, които струват два пъти по-малко от ДВГ-тата, а искат двойни, че и тройни цени. Един телевизор в купето ти го продават на петорна цена. И т.н. Аре, нема нужда!
  • #4
    32 rate up comment 5 rate down comment
    Дзвер ( преди 2 години )
    Само си измислят да пишат глупости. Преди нямаше чипове заради ковида, сега няма кабели заради войната. Това джамбазите са хитра пасмина.
  • #3
    12 rate up comment 22 rate down comment
    Klasika ( преди 2 години )
    Трябва да взривят складовете с чипове,да запалят всички километрични жици ,уж помощници на хората в автомобила,трябва всички които лансират никому ненужните чипове и уж ел.помощници да ги пратят спешно при Бай Ставри заедно с производителите на най опасните ел.коли които са убийци на озона и атмосферата и тровят хората!!!! Но ...* Еврогейовете...*....-разсчитат на глупостта и алчността на стадото!!!!,за да си продават новия скрап с електроника петнящо името кола!!!* Еврогейовете почнаха война
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Веско ( преди 2 години )
    После, не било за пари ами за сигурност и ала-бала. 5 7 0 0 евра средна печалба за производител!? Смятай какви кошници се пробутват и с какви надценки само с реклама.
  • #1
    32 rate up comment 5 rate down comment
    Някой ( преди 2 години )
    Общо взето сега не е моментът да смениш колата. Освен, естествено, ако колата ти не е тотален скрап. Употребяваните коли са малко и повечето са скъпи за това, което са (бездънни ями за ремонти). Нова кола от магазина - и те са твърде скъпи за това, което са, чакаш над 6 месеца, може би година, неизгодни условия.