IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В кризата BMW, Mercedes и VW Group печелят повече от всякога

Водещите производители промениха стратегията си – по-малко продажби, но на по-високи цени

Колкото повече автомобили се продадат, толкова по-добре. Почти всички производители следваха тази логика в продължение на десетилетия и произвеждаха с пълен капацитет. Ако имаше свръхкапацитет, търговските партньори на компаниите просто пускаха автомобилите си на пазара в края на месеца със значителни отстъпки – с цената на загуба или минимална печалба.


продажби


Сега обаче индустрията последователно променя посоката си. Новата валута в индустрията вече не са продажбите, а печалбата. Благодарение на няколко трика Mercedes-Benz, BMW и марките на Volkswagen печелят повече пари от всякога, при това въпреки частично свитите доставки поради кризата с коронавируса и недостига на чипове.

Според анализ на Центъра за изследване на автомобилната индустрия (CAR), с който германският икономически всекидневник Handelsblatt разполага ексклузивно, трите големи местни автомобилни производители са спечелили средно по 5963 евро на нов автомобил през миналата година. Това представлява увеличение от 61% в сравнение с предходната година и е абсолютен рекорд в исторически план. Средните приходи от автомобил също са рекордно високи - 50 552 евро.

Високите приходи и печалби на производителите на автомобили са съпроводени с допълнителни разходи за потребителите. Те трябва да плащат все повече за автомобил. Докато през 2010 г. един нов автомобил в Германия е струвал средно 25 000 евро, днес цената вече е над 37 000 евро. И не се вижда краят на увеличението на цените. Напротив.

Компаниите умишлено създават по-големи модели, за които могат да плащат повече, и премахват от гамата си нерентабилните малки автомобили. Те постепенно обезсилват своите дилъри, принуждавайки ги да предложат еднакви цени. А понякога изкуствено намаляват предлагането, за да изглеждат продуктите им по-желани.

„Става дума за много ясен контрол на каналите", обясни наскоро главният изпълнителен директор на Mercedes - Ола Келениус. Шведът категорично отрича „натискащия маркетинг". Под негово ръководство вече нямало да има големи сделки с оператори на автопаркове или доставчици на автомобили под наем за генериране на продажби на все повече бройки. Вместо това Келениус пренасочва марката със звезда към нейната същност: луксозните автомобили.

Недостигът е част от неговата стратегия. „Трябва да съчетаем производствения апарат с продуктовата ни стратегия, за да запазим желаната цена", подчертава 52-годишният мениджър. Лидерът на Mercedes обича да сравнява шеговито G-класата, която в момента се продава в Германия на базова цена от 109 295 евро, с „чантата Birkin" на Hermes. Заинтересованите лица ще трябва да чакат до три години както за високопроходимия автомобил, така и за елегантната дамска чанта, казва той.

Според анализ на инвестиционната банка Stifel като цяло купувачите на автомобили се нуждаят от голямо търпение. Само при Mercedes средният срок за доставка на всички модели в момента е около осем месеца. При VW той е около шест месеца, а при BMW - малко повече от четири месеца. Производителите знаят как да се възползват от голямото търсене.

„Справяме се много добре по отношение на цените", казва Николас Петер, финансов директор на BMW. Базираната в Мюнхен компания възнамерява да запази високото ниво на цените както за електромобилите, така и за тези с двигателите с вътрешно горене и да „се възползва от допълнителните ценови възможности", където все още има потенциал, казва Петер.

Още по темата и защо германските компании предлагат по-малки отстъпки – четете в Investor.bg

 

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Винаги си е било оферта да се инвестира в тези компании.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Печалбари! Някой съмнявал ли се е?! С китайски компоненти сглобени от арабели ти предлагат немско качество на премиум цена и после се хвалят с намалените продажби, но с големи печалби. Заради тази тяхна политика ще станат, както се случи с немската електроника. Къде е тя, някой знае ли? В небитието! Така и с колите им ще се случи....
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки може да продава продукта си на каквато желае цена. Народа е казал, не е луд тоя, който яде баницата. Епъл повече от десетилетие продава телефон в който има материал за 350лв. на цена 3000лв. и хората се счупват да купуват и я направиха компанията с най-голяма пазарна капитализация. Ако хората много желаят продукта ти са готови да платят цената която си му поставил.Тоест прави добър продукт и ще печелиш много пари. Ако има по-евтина конглокенция ще губиш пари и фалираш, явно няма конглокенция
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бензина ако стане 4 лв какво ще правят тези с големи коли по 200 хил? И хич не ми казвайте, че няма да усетят, защото 90 процента са на лизинг, и даже повечето на 3 годишен лизинг.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 1 година )
    Защото съвсем логично е, че всяко действие в този свят /позволено или НЕ!/ требе да има и своето конкретно ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ... И именно такава е и политиката /дори дъмпинг да е!/ на самите епикYрейци, щото след като ГЕРМАН.патриотично настроени авто-ДЖАМБАЗИ се самозабравиха в ценово отн-ие, то е напълно редно да се появи некой, който да им даде добър и точен УРОК за това тяхно безобразно поведение на живи КОЖОДЕРИ, които като пиявици смучат кръвта на нормалния авто-потребител...
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 1 година )
    ТОВА, същото го твърдя вече повече от година и нещо, дори много преди кризата, че стана направо очевадещо туй техно поведение на живо КОЖОДЕРИ от нормалните клиенти и редови данъкоплатци, щото просто не знаят, що е туй - СРАМ тия безочливите ГЕРМАН.хитряги. Затова тук и сега и утре ще прокламирам - съвсем НЕнапразно новите железно-здрави, изключително рилаябъл луксозни премиум-машини на Genesis на епикYрейците от ХюнДАЙ, които ги предлагат на достъпна цена при неистово високо качество +возия!
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тея не се научиха да правят свестни автомобили, но схемите да ти вземат парите ги умеят добре. Това са немските тарикатлъци. Едно време викахме на такива неща *** работа, а сега немска му работа. Да знаете че схемата с немската работа е много по-сериозна от сиганската!
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да предположим, че наистина печелят повече, което не е истина! Клиента какво го топли това, освен, че го клатят пак същите заподозрени немски тарикати, които му продават китайски части сглобени от дюнерджии за премиум. Разбира се немчугите не са виновни. Докато има ба-лъци ще има и тарикати...
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ех колко си прав. Тесла също си увеличава печалбите и печели по повече от автомобил, но за разлика от тях си увеличава и продажбите и пазарния дял, както и пазарната капитализация. Изброените марки затварят заводи и уволняват работници за да си увеличат печалбите, а Тесла строи нови фабрики и купува всякакви фирми, мини, фабрики за производствено оборудване, фирми разработващи батерии и разраства бизнеса си, като наема все повече работници. Коя ли ще е печелившата стратегия дългосрочно?
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 година )
    А сега като затвориха заводите, кеф. Трилиони печалба.