Регистрациите на нови леки автомобили в България нарастват за четвърти пореден месец през февруари на годишна база, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).
През миналия месец продажбите на българския пазар се увеличават със 17 на сто до 1943 броя спрямо 1660 броя преди година. Страната ни се нарежда на пето място по ръст в рамките на Европейския съюз (ЕС), изпреварвана от Португалия (39,2%), Гърция (27,8), Румъния (24,9) и Кипър (23,2).
В същото време общите продажби в ЕС се понижават отново, този път с 6,7%, до 719 465 превозни средства. Това са най-ниските обеми за месец февруари в историята на статистиката на блока. Негативният резултат се дължи до голяма степен на проблемите във веригите на доставка, които продължават да помрачават индустрията.
С понижението през февруари ЕС записва осми пореден месец на спад, като серията започва от юли 2021 г. Най-значимо намаление записват Финландия (-22,9%), Италия (-22,6%) и Словения (-21,3%).
През първите два месеца на годината регистрациите на леки коли в ЕС се свиват с 6,4% до 1 401 960 бройки спрямо 1 497 760 броя за същия период на миналата година. В България общите продажби за януари и февруари се увеличават с 16% до 3977 единици спрямо 3429 бройки преди година. И тук страната ни е на пето място по ръст в блока, като пред нея се нареждат Румъния (39,2%), Словакия (32,6%), Кипър (27,4%) и Португалия (16,7%).
Продажбите на лидера на пазара на леки коли в Европа - германската група Volkswagen, през февруари се свиват с 11,5% до 73 073 броя спрямо 86 914 броя година по-рано. Пазарният дял на компанията се понижава до 24,5% срещу 25,8% за февруари 2021 г. В периода януари-февруари 2022 г. регистрациите на автомобили на концерна се понижават с 9,4% до 349 029 броя спрямо 385 290 броя година преди това. Пазарният дял на Volkswagen се свива до 24,9% от 25,7% за периода през 2021 г.
Основният конкурент на Volkswagen в Европа - Stellantis, отчита спад на регистрациите през февруари в размер на 19,5% до 151 483 превозни средства спрямо 188 253 автомобила година по-рано. Пазарният дял на компанията се свива до 21,1% спрямо 24,4 на сто за февруари 2021 г. Продажбите на Stellantis в региона за януари-февруари се понижават със 17,5% до 291 488 броя спрямо 353 144 броя година преди това. Пазарният дял на концерна се свива до 20,8% спрямо 23,6% за съшия период на 2021 г.
Френската група Renault отчита 4-процентен спад в продажбите за февруари. Въпреки това нейният пазарен дял в ЕС нараства до 9,6% спрямо 9,3 на сто година преди това. За периода януари-февруари концернът записва 3,8% понижение в регистрациите. Пазарният му дял расте до 10% спрямо 9,7 на сто за същото време на 2021 г.
Как се справят другите производители и още по темата - четете в Investor.bg