IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW и Mercedes се сблъскват на ново ниво - i7 срещу EQS?

Едно сравнение между напълно различни стилове и страхотни технологии

Новото BMW 7-Series беше представено само преди дни и предизвика много дискусии, които едва ли ще приключат скоро. Истинската революция при модела е в неговата електрическа версия i7, която е сочена за съперник на дебютиралия преди година Mercedes-Benz EQS. Затова и сравненията между двата флагмана са неизбежни.


BMW i7 vs Mercedes EQS


Факт е, че флагманите на двата бранда са много различни като дизайн, но пък са сходни като философия, тъй като искат да предоставят възможно най-доброто на своите клиенти. Затова и поредният двубой между тях обещава да бъде доста интригуващ

Външен вид

За много хора "7" и "S" са цифра и буква, но за BMW и Mercedes-Benz те означава много повече. Това е най-високото ниво в гамата им и съответно най-важното (дори нашествието на SUV-моделите не може да го промени). Елегантността на седана е несравнима, а луксът и технологиите са на възможно най-високо ниво.


BMW i7 vs Mercedes EQS


Размерите на Mercedes-Benz EQS са дължина от 5220 метра, широчина - 1930 мм, височина - 1510 мм и междуосие - 3210 мм. BMW i7 отговаря с дължина от 5390 мм, широчина - 1950 мм и височина - 1530 мм. Междуосието е идентично - 3210 мм.

И ако на хартия двата модела се сходни, то като стил са напълно различни. Mercedes-Benz EQS се отличава от своя аналог с конвенционални двигател S-Class, като следва стила на другите електромобили на марката - затворена "маска" в лъскаво черно, благодарение на която оптиката изпъква.


BMW i7 vs Mercedes EQS


В същото време BMW i7 във всички отношения почти повтаря стандартното BMW 7-Series (2022) - предница с голям двоен бъбрек (в този случай затворен), светлини, подредени на две нива, дълъг капак и добре дефинирана задна част.

Интериор

И двата претендента залагат на най-доброто, с което разполагат при оформлението на интериора. И не само по отношение на пространство, което е изобилно и в двата случая, но и с факта, че основното място е дясната задна седалка. Тази пред нея може да бъде преместена максимално напред до арматурното табло, за да може пътникът отзад да опъне краката си


BMW i7 vs Mercedes EQS


Луксът върви с технологии, като Mercedes-Benz EQS залага на хиперекран - няколко монитора на предния панел. Единият е 12,2-инчов за приборите, но има още 17,7-инчов за информационно-развлекателната система, както и 12,3-инчов пред пътника. Към тях се добавят още два, предназначени за пасажерите на втория ред седалки.

Всичко това кара двойния монитор на BMW i7 да изглежда почти "обикновен", въпреки че той не е такъв. Тук системата се нарича BMW Curved Display и съчетава 12,3-инчов дисплей зад волана и още един - 14,9-инчов, в центъра на арматурното табло. В случая може да се гледа YouTube (не докато шофирате), а класическите клавиши са сведени до минимум.


BMW i7 vs Mercedes EQS


BMW обаче печели овации с друго решение. Това пак е монитор, който е наречен BMW Theatre Screen и има диагонал от 31,3 инча и 8K резолюция. Той е предназначен за забавлението на хората на втория ред седалки. благодарение на нтеграцията Amazon Fire TV можете да гледате видео на Amazon Prime Video, да играете видео-игри и да се наслаждавате на звука от 4D аудио-система с 36 високоговорителя.

Технологии

И при двата модела технологиите са толкова много, че си заслужават цяла поредица от отделни материали. При това не само по отношение на инфотеймънта - LED матрични светлини, адаптивен круиз контрол от последно поколение, функция за поддържане на лентата, камери, сензори, радари и др.


BMW i7 vs Mercedes EQS


Mercedes-Benz EQS и BMW i7 са готови за автономно шофиране от ниво 3, чакайки бюрокрацията да даде „зелена светлина“ за използването му по обществените пътища. Това означава, че в трафик и при скорост до 60 км/ч шофьорът може да остави контрола на автомобила.

Двигатели и батерии

Mercedes-Benz EQS в момента се предлага в 3 конфигурации - Mercedes EQS 450+ със задно предаване, 333 к.с., 568 Нм въртящ момент и батерия със 107,8 кВт/ч, като обявеният пробег е 780 км. След това има EQS 580 4Matic с два двигателя (по един на ос) с общо 523 к.с. и 855 Нм въртящ момент. И накрая - най-новият EQS 53 4Matic+ AMG Luxury с 658 к.с. В бъдеще ще пристигне най-добрата версия със 761 к.с.


BMW i7 vs Mercedes EQS


В същото време BMW i7 се предлага само със задвижване на всички колела. Той започва с xDrive 60 с 544 к.с. и 745 Нм въртящ момент, докато по-късно ще пристигне BMW i7 M70 xDrive с 660 к.с. и 1000 Нм въртящ момент. И за двете батерията е 101,7 кВт/ч, като обещава пробег между 590 и 625 км.

Цени

Що се отнася до цените, Mercedes-Benz EQS започва от 116 215 евро и достига до 175 580 от върха на гамата евро EQS 53 4Matic+ AMG Luxury. Стартовата цена на BMW i7 е 146 000 евро.


BMW i7 vs Mercedes EQS


0 от 500
  • #3
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    И двете са грозни, няколко монитора повече не ги прави технологични - а и двете за МНОГО по-мръсни от еквивалентна 7ма или Sка с дизелов мотор!
  • #2
    7 rate up comment 9 rate down comment
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    В случая, и самият баварец има по-благородна осанка и е елегантно издължен по подобие на RR/Bentley, но пък в крайна с/ка последната дума имат реализираните продажби и точно и само там ще се види - 'кой-кого' е бил, задминал и надскочил. Все пак именно клиентите+купувачите+потребителите имат последната дума в надпреварата
  • #1
    9 rate up comment 15 rate down comment
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 2 години )
    С изключение на грозновато изглеждащия възголям и бая подут бъбрек, все пак се вижда, че в дизайнерско отн-ие БеНеВе-то мачка отвсякъде откъм красота и визия. Мерц-Бенца може да се пофали само с огромния си преден дисплей, който бая се е разпрострял на повече от метър и нещо, но това /според мен/ би разсейвало доста драйвъра. При баварския премиум са по-претеглени и далновидни да не вкарват толкова много излишен товар за очите във фронталния панел и като цяло са с 1 гърди по-напред от МБенца.