IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz EQS се превърна в 7-местен кросоувър

Луксозният SUV ще трябва да се конкурира с Tesla Model X

Германският производител Mercedes-Benz най-после официално представи своя нов електрически флагман EQS, но вече във версия SUV. Първоначално премиерата на кросоувъра трябваше да се състои на автосалона в Пекин, но той беше отменен заради коронавируса и така се беше проведена в познатия онлайн-формат, който беше използван при EQA, EQB и EQC.


Mercedes-Benz EQS SUV


За разлика от тях, EQS SUV е изграден върху нова платформа, въпреки че като дизайн до голяма степен повтаря стандартния лифтбек EQS, представен през миналата година. Новият модел обаче е по-практичен и е насочен към по-голям кръг клиенти – семейства, авантюристи и фенове на музиката, които са обединени от идеята за активен начин на живот. Съответно, кросоувърът предлага и повече полезни функции.

Размерите на електромобила са дължина от 5130 мм, широчина – 1960 мм и височина – 1720 мм. Така той е с 90 мм по-къс, но с 30 мм по-широк и с 20 мм по-висок от лифтбека. Разстоянието между двете оси е еднакво – 3210 мм. При версията на SUV-модела с 5 места багажникът побира от 645 до 2100 литра, докато във варианта със 7 седалки - между 565 и 2200 литра. За сравнение, лифтбекът побира от 610 литра до 1770 литра.


Mercedes-Benz EQS SUV


Интериорът на всъдехода Mercedes-Benz EQS беше напълно разсекретен още в средата на март. Както при лифтбека, и тук така нареченият хиперекран се простира почти през цялата широчина на предния панел. Предлага се и алтернатива – без дисплей за пътниците, но с отделни екрани за приборния панел и мултимедията.

Седалките на втория ред вече са с електрическо регулиране още в базовия вариант. Клиентите получават още стандартно (в зависимост от пазара): панорамен покрив, 4- или 5-зонов климатик, прожекционен дисплей, усъвършенствана система за филтриране на въздуха, удобен заден ред седалки, както и набор от синтезирани звуци като лифтбека - така наречените звукови пейзажи Silver Waves и Vivid Flux), а също така и много асистенти, включително полуавтономна система за шофиране Drive Pilot.


Mercedes-Benz EQS SUV


Всъдеходният автомобил е оборудван и с въздушно окачване Airmatic, което позволява на автомобила да променя пътния си просвет, както и шаси със завиващи колела на задната ос под ъгъл от 4,5 или 10 градуса. Към режимите на шофиране Eco, Comfort, Sport и Individual е добавен още един – Offroad, като неговите настройки могат да се използват с или без ESP.

Задвижващите системи също са познати от лифтбека EQS. Базовата версия на кросоувъра EQS 450+ е със задно предаване, като разполага с един електродвигател с мощност 360 к.с. и 568 Нм. Това е и модификацията с най-голям пробег с едно зареждане – 660 км по цикъла WLTP.


Mercedes-Benz EQS SUV


Вариантът със задвижване на всички колела EQS 450 4Matic има същите 360 к.с., но от двата двигателя, като въртящият момент е увеличен до 800 Н, а пробегът е намален до 613 км. На върха на гамата (поне засега) е Mercedes-Benz EQS 580 4Matic, който развива 523 к.с. и 858 Нм и изминава също 613 км. И трите варианта поддържат 200-киловатово зареждане, което позволява само за 15 минути да се добави пробег от 250км.

Производството на SUV EQS ще започне през следващите месеци в Тускалуза (Алабама, САЩ), като продажбите ще стартират през втората половина на годината. От Mercedes-Benz обявиха и директните конкуренти на кросоувъра - Tesla Model X и BMW iX xDrive50i


Още снимки на луксозния електрически SUV на Mercedes-Benz - вижте в галерията:


На по-късен етап към гамата на модела трябва да се присъединят поне още две версии - спортна от Mercedes-AMG и суперлуксозна от Mercedes-Maybach, като последната вече беше представена като концептуален модел.

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 1 година )
    Спец. За 5+6-ти: ЦЕНОВО туй луксозно украшение /но иначе ВЪЗгрозно като явление!/ ще ви олекоти джобь със... само 102 - 120 хиляди ЕВРОСi! Да ви е 4естито и со 3драве!
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    .... ( преди 2 години )
    Аз карах EQS 580 и колата е доста хубавa, но питах дамата, която представляваше компанията, какво е мнението на хората - S-class или EQS,отговора й беше "Хората,които идват от S-class и най-вече Майбах, я намират за по-тясна и не толкова луксозна." Изработката вътре в колата беше супер,а не като повечето ел. модели, да са пълни с пластмаса
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    аве ей ( преди 2 години )
    е как тоя кютук, ще е с 20мм по-висок от седана, седана е около 1.5м, това е 1.72, вие *** ли сте кви сте ееееее
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Верно този EQA има 350 литра багажник, това е някакъв майтап моята буболеа BSUV има толкова, явно китайците за които ги правят нямат багаж.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ухаа ( преди 2 години )
    Тоя ВАН, пардон СУВ по модерно му вече много ми хареса и ще се оглеждам.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Цена?
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    GLS беше голяма кола. Наистина голяма, с много място. Този кютук има багажно пространство колкото СУВ от сегмент D. WTF? BMW iX е същата работа - голяма, тежка и неефективна кола с малък багажник.
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    То и при ДВГ-тата вече не е ясно, защото нямат нищо общо нито с кубатура, нито с мощност... При електричките 250 са решили да кръстят предното предаване при EQA и EQB, със 190 к/с. и 350 или 370 Nm някъде... 300 е 4x4 с ~230 к.с. и пак сходна тяга, 350 е пак 4х4, с около 290 к.с. При другите модели е пак също толкова безсмислено...
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Въпрос ( преди 2 години )
    Какво означават числата след EQA/EQS etc. - 300, 450+, 580? При ДВГ-тата ясно, но при електричките?
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Колко тежи тоя самосвал?BTW, оня ден карах EQA 300 и въпреки че е най-малкият такъв модел на Мерц, съм много впечатлен... Хем вози много удобно, хем стабилно, дърпа доста добре (ся, не е ракета с тия 220 и нещо к.с., обаче е предостатъчно), има си различни нива на рекуперация... Само доста малък багажник...