Германският производител Mercedes-Benz официално представи началната версия на новото поколение на роудстъра си SL. Тя получава името Mercedes-AMG SL43, като разполага буквално с половин двигател в сравнение със своите „братя“ от семейството (SL55 и SL63). В случая V8 моторът с двойно турбо е заменен от 4-цилиндров двигател с една турбина.
Разбира се, тъй като агрегатът е дело на спортното подразделение AMG, той има някои различия от познатите мотори с 4 цилиндъра. Двигателя M139 е с обем 2,0 литра е оборудван с електрически турбокомпресор за отработени газове. Тази технология е взета от болидите на Mercedes-AMG във Формула 1, като предлага отлична реакция на газта в целия диапазон на оборотите и същевременно повишава ефективността на самия мотор.
Какво означава това за шофьора? Четирицилиндровият двигател на SL43 развива 381 к.с. при 6750 об/мин, а максималният въртящ момент от 480 Нм е наличен при 3250 об/мин. Стартер-генераторът добавя още 14 к.с. за кратки периоди от време, като това технически превръща тази версия в „мек“ хибрид. Задвижването е към задните колела, като става с познатата 9-степенна автоматична скоростна кутия MCT.
Ускорението от 0 до 100 км/ч при SL43 отнема 4,9 секунди, а максималната скорост е 275 км/ч. От Mercedes допълват, че че по-малкият двигател означава по-малко маса отпред, като това придава на тази версия собствени характеристики на управление. Това е допълнително коригирано от по-леки стабилизатори на торсионната греда, които са направени специално за този автомобил.
На външен вид SL43 изглежда като останалата част от гамата на модела. Все пак има леки промени в отворите на долната предна част, както и гладка задна част, лишена от вертикални отвори. Тази версия също така е с овални накрайници на ауспуха (при двата по-мощни варианта те са квадратни). Стандартно роудстърът се предлага с 19-цолови джанти, а като опция се предлагат 20-и и 21-цолови.
Още снимки на Mercedes-AMG SL43 - вижте в галерията:
В оборудването на модела са включени всички системи и функции, достъпни за „по-големите“ SL55 и SL63. Сред тях са завиваща задна ос, множество режими на шофиране, пакет AMG Dynamic Plus и изключително луксозен интериор, изпълнен с цифрови екрани и най-новата MBUX система.
Снимки: Mercedes-AMG