IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-AMG SL43 дебютира с технологии от Формула 1

Това е първият сериен автомобил с електрически турбокомпресор за отработени газове

Германският производител Mercedes-Benz официално представи началната версия на новото поколение на роудстъра си SL. Тя получава името Mercedes-AMG SL43, като разполага буквално с половин двигател в сравнение със своите „братя“ от семейството (SL55 и SL63). В случая V8 моторът с двойно турбо е заменен от 4-цилиндров двигател с една турбина.


Mercedes-AMG SL43


Разбира се, тъй като агрегатът е дело на спортното подразделение AMG, той има някои различия от познатите мотори с 4 цилиндъра. Двигателя M139 е с обем 2,0 литра е оборудван с електрически турбокомпресор за отработени газове. Тази технология е взета от болидите на Mercedes-AMG във Формула 1, като предлага отлична реакция на газта в целия диапазон на оборотите и същевременно повишава ефективността на самия мотор.

Какво означава това за шофьора? Четирицилиндровият двигател на SL43 развива 381 к.с. при 6750 об/мин, а максималният въртящ момент от 480 Нм е наличен при 3250 об/мин. Стартер-генераторът добавя още 14 к.с. за кратки периоди от време, като това технически превръща тази версия в „мек“ хибрид. Задвижването е към задните колела, като става с познатата 9-степенна автоматична скоростна кутия MCT.


Mercedes-AMG SL43


Ускорението от 0 до 100 км/ч при SL43 отнема 4,9 секунди, а максималната скорост е 275 км/ч. От Mercedes допълват, че че по-малкият двигател означава по-малко маса отпред, като това придава на тази версия собствени характеристики на управление. Това е допълнително коригирано от по-леки стабилизатори на торсионната греда, които са направени специално за този автомобил.

На външен вид SL43 изглежда като останалата част от гамата на модела. Все пак има леки промени в отворите на долната предна част, както и гладка задна част, лишена от вертикални отвори. Тази версия също така е с овални накрайници на ауспуха (при двата по-мощни варианта те са квадратни). Стандартно роудстърът се предлага с 19-цолови джанти, а като опция се предлагат 20-и и 21-цолови.


Още снимки на Mercedes-AMG SL43 - вижте в галерията:


В оборудването на модела са включени всички системи и функции, достъпни за „по-големите“ SL55 и SL63. Сред тях са завиваща задна ос, множество режими на шофиране, пакет AMG Dynamic Plus и изключително луксозен интериор, изпълнен с цифрови екрани и най-новата MBUX система.

Снимки: Mercedes-AMG

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Don't give a .. ( преди 2 години )
    Нямам нито възможност,нито желание да си го купя, така че няма как да е нито разочарование, нито някакъв особен възторг.
  • #6
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    като влезеш в клуб 330+ тогава ще пишеш какво е безумие https://m.youtube.com/watch?v=S9qXmtZUcOs
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-мощната кола, която съм карал беше 224 коня. Според мен е достатъчно. Говоря за всекидневно ползване. Вдигал съм максимум 220км.ч., което си е безумие! Та, според мен, този Мерджан си е много добре. А пък и дизайна му е много готин, не като последните супер ръбати и грозни тенденции! Тъй де, мое мнение.
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    на даунсайзинга вече му викаме технологии от формула 1... да го бяха кръстили SLK направо, да се знае защо е с 4 цилиндъра
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 2 години )
    Моделът от 2003-та е по-красив. Да бяха му сменили само интериора и оборудването.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Уж много иновативен мотор, пък той стария двулитров мотор АМГ на А класата е с 421к.с., като започна статията очаквах да прочета 450-460к.с. пък те 381к.с., не че са малко, но все пак предния ви двулитров бе с 421к.с.
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    от 20 години СЛ се прави с твърд таван, а преди това още 20 го правиха с хард топ, и накрая се иCраха с този брезент и двулитров миксер с живот 100к км максимум...баси разочарованието