Само преди дни подразделението Mercedes-AMG представи първия в историята си хибрид - хечбека с 843 к.с. GT 63 S E Performance, а сега разкри и първия си електромобил. Както се очакваше, това е спортна версия на лифтбека EQS, чиято премиера ще се състои на автосалона в Мюнхен тази седмица.
Версията AMG EQS получава различни мотори от тези на стандартния модел, а също така и нова система за управление на батериите. Мощността на силовия агрегат е 649 к.с. и 949 Нм. За сравнение най-мощният вариант на EQS досега - 580 4Matic, разполага с 524 к.с.
В стандартното оборудване на спортния модел е включен пакет AMG Dynamic Plus, който позволява активиране на режим Race Start. При него, за кратък период от време, мощността се увеличава до 751 к.с. и 1020 Нм. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч отнема 3,4 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. За сравнение, споменатият вече EQS 580 4Matic вдига 100 км/ч от място за 4,3 секунди и развива максимум 210 км/ч.
Капацитетът на използваната батерия отново е 107,8 кВт/ч, но какъв пробег ускорява тя при новата версия на EQS, не се съобщава. Спортният вариант също може да се зарежда с мощност до 200 кВт. Освен това, машината разполага с тристепенна система за рекуперация на енергията, като нейните режими се сменят от волана.
В стандартното оборудване на Mercedes-AMG EQS влизат активно пневматично окачване AMG Ride Control + и шаси със завиващи на 9 градуса задни колела. Системата AMG Dynamic Select е с 5 режима на работа - Slippery, Comfort, Sport, Sport+ и Individual.
Освен нови настройки на силовия агрегат, на окачването, на кормилно управление и на още някои системи, версията AMG EQS получава и специален звук, който се генерира от системата AMG Sound Experience. Тя има два варианта - базов Authentic и модерен Performance, като е част от пакета AMG Dynamic Plus.
На външен вид Mercedes-AMG EQS може лесно да бъде различен от стандартния EQS по предната част, която получава решетка Panamericana, а също така и по увеличения заден спойлер, дифузьора с 6 ребра, черните детайли и 21-цоловите джанти, които след доплащане може да бъдат заменени с 22-цолови.
Още снимки на първия електромобил на AMG - вижте в галерията:
В салона също има голям брой характерни AMG-акценти, спортни седалки и волан. Хиперекранът е включен в стандартното оборудване, а мултимедийната система MBUX е ориентирана към спортно шофиране.
Снимки: Mercedes-Benz