Проблемите, свързани с намаляването на вредните емисии, засягат и спортните модели, които, въпреки нуждите и очакванията на обществото, не могат да избягат от прогресивната електрификация. Затова и компании като Mercedes-AMG, който са прекарали последните си две десетилетия в изграждането на високопроизводителни агрегати, търсят начини за отърваване от своите мощни, но и твърде замърсяващи V6, V8 и други V12.
Преди да премине към електрификация фирмата от Афалтербах разработи нов V8 двигател (известен с кодовите имена M176, M177 и M178). Всъщност, той представлява сбор от два 4-цилиндрови мотора M133, който е използван в предпоследните поколения на моделите A 45, CLA 45 и GLA 45. Днес този агрегат е еволюирал и вече се кацва M139, като предлага рекордно съотношение на мощност към работен обем – 210 к.с. на литър.
Тайните на 4,0-литровия V8 на AMG (ГАЛЕРИЯ):
4,0-литровият V8, представен през 2014 г., е създаден чрез свързване на две цилиндрови групи от M133 под ъгъл от 90° през корпус от алуминиева сплав. Той произведен чрез процес на формоване, за да се получи оптимална здравина и сухо тегло от само 209 кг. В допълнение, този V8 разполага с цилиндрови глави от алуминиева сплав, обогатени с цирконий (това увеличава устойчивостта на термично напрежение), облицовка на цилиндрите, чиито повърхности са обработени с технологията Nanoslide (използвана също при най-новите и най-ефективни турбодизели) за минимизиране на триенето, и пиезоелектрически инжектори с налягане между 100 и 200 бара.