Проблемите, свързани с намаляването на вредните емисии, засягат и спортните модели, които, въпреки нуждите и очакванията на обществото, не могат да избягат от прогресивната електрификация. Затова и компании като Mercedes-AMG, който са прекарали последните си две десетилетия в изграждането на високопроизводителни агрегати, търсят начини за отърваване от своите мощни, но и твърде замърсяващи V6, V8 и други V12.
Преди да премине към електрификация фирмата от Афалтербах разработи нов V8 двигател (известен с кодовите имена M176, M177 и M178). Всъщност, той представлява сбор от два 4-цилиндрови мотора M133, който е използван в предпоследните поколения на моделите A 45, CLA 45 и GLA 45. Днес този агрегат е еволюирал и вече се кацва M139, като предлага рекордно съотношение на мощност към работен обем – 210 к.с. на литър.
Тайните на 4,0-литровия V8 на AMG (ГАЛЕРИЯ):
Размерите на буталата остават непроменени (отвор 83 мм и ход 92 мм) за общ работен обем от 3982 cm3, точно двойно по-голям от четирицилиндровия (1991 cm3). Степента на компресия се увеличава от 8,6:1 при M133 (9:1 на текущия M139) до 10,5:1. За да увеличат компактността на V8 и да подобрят въздушния поток и цялостната динамика на флуидите, инженерите на Афалтербах позиционират двата турбокомпресора между двата реда цилиндри в това, което е известно като "вътрешен V". Изпускателните клапани са разположени от вътрешните страни, докато всмукателните клапани са разположени от външните страни.