Проблемите, свързани с намаляването на вредните емисии, засягат и спортните модели, които, въпреки нуждите и очакванията на обществото, не могат да избягат от прогресивната електрификация. Затова и компании като Mercedes-AMG, който са прекарали последните си две десетилетия в изграждането на високопроизводителни агрегати, търсят начини за отърваване от своите мощни, но и твърде замърсяващи V6, V8 и други V12.
Преди да премине към електрификация фирмата от Афалтербах разработи нов V8 двигател (известен с кодовите имена M176, M177 и M178). Всъщност, той представлява сбор от два 4-цилиндрови мотора M133, който е използван в предпоследните поколения на моделите A 45, CLA 45 и GLA 45. Днес този агрегат е еволюирал и вече се кацва M139, като предлага рекордно съотношение на мощност към работен обем – 210 к.с. на литър.
Тайните на 4,0-литровия V8 на AMG (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят V8 дебютира на автомобилното изложение в Женева през 2014 г., за да се присъедини към гамата V8 мотори с двойно турбо, която по това време включва 5,5-литровия M157 и 4,7-литров M278. Агрегатът се появява да първи път под капата на четвъртото поколение на Mercedes-AMG C 63, като получава обозначение M177 и развива 476 к.с. Постепенно той измества другите V8, за да се превърне в единствения за версиите с индекс “63“, като мощността му варира от 510 до 640 к.с. От 2017 г. Mercedes-AMG доставя своя M177 и на Aston Martin, който го използва в DB11, Vantage и DBX.