Проблемите, свързани с намаляването на вредните емисии, засягат и спортните модели, които, въпреки нуждите и очакванията на обществото, не могат да избягат от прогресивната електрификация. Затова и компании като Mercedes-AMG, който са прекарали последните си две десетилетия в изграждането на високопроизводителни агрегати, търсят начини за отърваване от своите мощни, но и твърде замърсяващи V6, V8 и други V12.
Преди да премине към електрификация фирмата от Афалтербах разработи нов V8 двигател (известен с кодовите имена M176, M177 и M178). Всъщност, той представлява сбор от два 4-цилиндрови мотора M133, който е използван в предпоследните поколения на моделите A 45, CLA 45 и GLA 45. Днес този агрегат е еволюирал и вече се кацва M139, като предлага рекордно съотношение на мощност към работен обем – 210 к.с. на литър.
Тайните на 4,0-литровия V8 на AMG (ГАЛЕРИЯ):
Що се отнася до варианта M178, който се различава от M177 главно по смазването на сухия картер, той съпътства дебюта на AMG GT в първата версия с 462 конски сили през 2015 г. Този мотор е основният за цялата гама на купето GT, докато вариантът на модела с 4 места използва M177. Максималната мощност в момента е 700 к.с. на Mercedes-AMG GT Black Series, който е оборудван с вариант M178LS2 с по-големи турбокомпресори, нов колянов вал, нови свързващи пръти или нова система за запалване.
Абсолютният рекорд по отношение на мощността трябва да бъде поставен в полза на Mercedes-AMG GT 63 E Performance с неговите 843 конски сили, но в случая V8 двигателят ползва помощта на електрически двигател. Мощността само на бензиновия мотор е 639 к.с., а електрическият добавя 204 к.с.