Проблемите, свързани с намаляването на вредните емисии, засягат и спортните модели, които, въпреки нуждите и очакванията на обществото, не могат да избягат от прогресивната електрификация. Затова и компании като Mercedes-AMG, който са прекарали последните си две десетилетия в изграждането на високопроизводителни агрегати, търсят начини за отърваване от своите мощни, но и твърде замърсяващи V6, V8 и други V12.
Преди да премине към електрификация фирмата от Афалтербах разработи нов V8 двигател (известен с кодовите имена M176, M177 и M178). Всъщност, той представлява сбор от два 4-цилиндрови мотора M133, който е използван в предпоследните поколения на моделите A 45, CLA 45 и GLA 45. Днес този агрегат е еволюирал и вече се кацва M139, като предлага рекордно съотношение на мощност към работен обем – 210 к.с. на литър.
Тайните на 4,0-литровия V8 на AMG (ГАЛЕРИЯ):
В допълнение към двата основни варианта, които вече бяха описани, през 2015 г. се появи и трети, които е почти неизвестен - M176. Това всъщност не е двигател на Mercedes-AMG, тъй като е сглобен от Mercedes-Benz, а не от инженери на Афалтебрах. Той не е предназначен за автомобили на Mercedes-AMG, а за моделите от най-висок клас на Mercedes-Benz - G-Class, S-Class или GLE и GLS (както и версиите Maybach). Всички те са с индекси 500, 560, 580 и 600.