Проблемите, свързани с намаляването на вредните емисии, засягат и спортните модели, които, въпреки нуждите и очакванията на обществото, не могат да избягат от прогресивната електрификация. Затова и компании като Mercedes-AMG, който са прекарали последните си две десетилетия в изграждането на високопроизводителни агрегати, търсят начини за отърваване от своите мощни, но и твърде замърсяващи V6, V8 и други V12.
Преди да премине към електрификация фирмата от Афалтербах разработи нов V8 двигател (известен с кодовите имена M176, M177 и M178). Всъщност, той представлява сбор от два 4-цилиндрови мотора M133, който е използван в предпоследните поколения на моделите A 45, CLA 45 и GLA 45. Днес този агрегат е еволюирал и вече се кацва M139, като предлага рекордно съотношение на мощност към работен обем – 210 к.с. на литър.
Тайните на 4,0-литровия V8 на AMG (ГАЛЕРИЯ):
Мощността на мотора M176 е от 422 до 557 к.с., като от 2015 г. той се поставя на моделите Mercedes-Benz G 500, S 560, S 580, GLE 580, GLS 580 и 63, Mercedes-Maybach GLS 600
Мощността на M177 е от 476 до 639 к.с., като от 2014 г. той се поставя на Mercedes-Benz C 63 AMG, GLC 63 AMG, E 63 AMG, GLE 63 AMG, GT 4 врати, GLS 63 S, GLE 63 S, S 63 AMG, Aston Martin Vantage, DB11, DBX.
Мощността на M178 е от 462 до 730 к.с., като от 2015 г. той се поставя на Mercedes-AMG GT, SL, GT S, GT C, GT Black Series.