Съвременните автоматични трансмисии са доста надеждни, но ресурсът им не е неограничен. Първите признаци на неизправност са прекъсвания в работата, изразяващи се в лошо превключване, потреперване, придърпване и забавени реакции. Може ли от подобно поведение да се разбере кои елементи ще трябва да се ремонтират и колко време още ще може да се кара самия автомобил.
Защо придърпва автоматикът и колко ще изкара? (ГАЛЕРИЯ):
Корпусът на клапана е много важна част, която представлява метална плоча, състояща се от главни хидравлични канали с набор от клапани и сензори за управление. Той служи за разпределяне на налягането на трансмисионната течност вътре в самата кутия, което е необходимо за навременна смяна на предавките.
По време на работа на агрегата в него възниква естествено триене на механичните елементи, което води до запушване на запушване на трансмисионното масло с прах и метални абразиви. Постепенно продуктите, образувани от износването, се утаяват вътре в корпуса на клапана, което в крайна сметка води до окисляване на соленоидите. Блокът е надежден и може да изкара дори 10 000-20 000 км, но ремонтът не бива да бъде отлаган