IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо след смяна на маслото автоматикът да започва да "нервничи"?

Кутията със стара смазка работи без проблеми, но някои детайли се износват бързо

След смяна на масло в скоростната кутия, някои шофьори забелязват влошаване на нейната работа - няма предишна плавност на превключването, появяват се удари при смяна на предавките. Разказваме ви какво най-често причинява това странно явление.


автоматик


Маслото в автоматичната скоростна кутия трябва да се сменя. Просто се замърсява. Причината за това е прах от триенето и износване на метални трансмисионни елементи, тефлонови пръстени, зъбни колела и други детайли от агрегата. Да, тук е предвиден филтър за почистване на маслото и дори магнити, които събират стоманените стърготини. Но много малки отломки остават в маслото и продължават да циркулират в системата.

В резултат на всичко се стига до влошаване на смазочните, почистващи и охлаждащи свойства на маслото. Като добавим и прегряване и стареене на маслото не можем да очакваме безпроблемна работа на автоматична кутия без смяна на масло. С други думи, необходимо е да смените маслото. Но защо след смяна на маслото някои шофьори забелязват влошаване на работата на автоматична скоростна кутия?

Новото масло има редица добавки, сред които има и такива, които отговарят за измиването и почистването на кутията. Натрупаните с години и километри отлагания започват да падат и отиват направо към клапана - мръсотията просто запушва част от каналите. В резултат на това работата на регулаторите на налягането може да бъде нарушена.

Също така мръсотията може да запуши защитната мрежа на електрическия клапан. И тук не трябва да очаквате нищо добро. Просто е невъзможно да се предвиди как ще се развие ситуацията след смяна на маслото. Ето защо мнозина специалисти препоръчват частична смяна на маслото - тоест източва се малко и се добавя същото количество ново масло. В резултат кутията се почиства, но не толкова интензивно. След време процедурата се повтаря.

Кутия със старо масло може да работи безпроблемно, но износването на елементите ѝ се развива бързо. В същото време налягането вътре в системата може да е достатъчно, защото мръсното масло е доста гъсто, но ако налеете ново масло в автоматичната скоростна кутия, тогава проблемите с налягането ще се появят веднага. И следователно ще видим отказ на устройството да работи. С други думи, ако никога не сте сменяли маслото в „автоматика“, тогава преди да направите това, обърнете внимание на състоянието, консистенцията и цвета на старото масло. 

Изводът идва от само себе си: ако искате автоматичната скоростна кутия да ви служи дълго време, тогава, първо, не бива да издевателствате над нея - нямате нужда от резки стартове, продължително стоене в задръствания и т.н., защото тогава се получават гореописаните натрупвания и прегрявания. Второ, практикувайте по-честа, но частична смяна на маслото. Интервал от 40 000 километра е напълно достатъчен.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 5 rate down comment
    777 ( преди 1 година )
    Хаха, това са статии писани от собственици на сервизи. Иска им се, ако може на 10хил. хората да ги посещават за смяна на маслото на автоматика. Ама хората не са глупави. Карам автоматик вече почти 100хил. а автомобилът е на 230хил. като никога не е сменяно маслото. Ако стане за ремонт кутията след време ще съм спестил много повече пари от не сменянето на маслото, и ще и направя основен ремонт.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Баш майстор ( преди 1 година )
    Аз мислех че маслото в кутията се сменя на 10к, а на двигателя на 40, резултатът е кутията се влоши, приплъзва вече, за 100 хиляди км толкова, един повдигач взе да *** и смених маслото на двигателя по рано на 38, и с новото масло след ден спря. Извод... не вярвайте на нищо.
  • #18
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    След 60 000 e смяната! Тея 40к са за да купувате маслото! Както и митовете двигателно на 8К км
  • #17
    2 rate up comment 26 rate down comment
    Скоростния ( преди 2 години )
    Защото след едни 50к километра всички автоматици се чупят, всичко е ***
  • #16
    8 rate up comment 0 rate down comment
    ето що ( преди 2 години )
    щото чете статии тука, затова нервничи, щото само глупости
  • #15
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Dok ( преди 2 години )
    На маздата на 60к смених масло с оригинално, никакъв проблем и разлика в работата на кутията.
  • #14
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако в някой сервиз ви кажат, че не се сменя маслото на трансмисията, бягайте далеч от там! Ще кажа, че вечни масла няма! Обикновено маслата имат срок на годност 5 г. Това е срока им на годност да стоят в неразпечатаната туба без да се ползват. При ползване се намалява срока. Така, че не вярвайте на глупости! Маслото в автоматика се сменя минимум на 5 г. и максимум на 100 000 км. При различни производители е различно, но горе-долу на такъв период се прави.
  • #13
    8 rate up comment 15 rate down comment
    до Цанков ( преди 2 години )
    Тези Ж троници са такава леш, че не е истина просто. Само ДСГ-тата на ВАГ са по-скапани. А обслужването им и смяната на маслото струва майка си и баща си и малко сервизи могат да го направят качествено и задължително се слага оригинално масло и консумативи. Голяма мъка са тези трансмисии. Мога много да пиша по въпроса, но няма смисъл. Най-важното е да не се взема такъв автомат, ако искаш да не ставаш абонат на сервиза.
  • #12
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Яшко ( преди 2 години )
    Просто си сменяйте маслото в оторизирани или доказани сервизи една идея по-рано от периода, показан в сервизните интервали. А не при всеки "байо" купил машина и наел гараж, зашото после има приказки от сорта "аз си го смених, а след това ми се прецака кутията".
  • #11
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Цанков ( преди 2 години )
    На 7GTronic на Мерцедес маслото се сменя на 40к по книжка. На 7GTronic+ и на 9GTronic маслото се сменя на 120к.Това може да се провери във всяка сервизна книжка на Мерцедес без да се питат никакви специалисти.