IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо след смяна на маслото автоматикът да започва да "нервничи"?

Кутията със стара смазка работи без проблеми, но някои детайли се износват бързо

След смяна на масло в скоростната кутия, някои шофьори забелязват влошаване на нейната работа - няма предишна плавност на превключването, появяват се удари при смяна на предавките. Разказваме ви какво най-често причинява това странно явление.


автоматик


Маслото в автоматичната скоростна кутия трябва да се сменя. Просто се замърсява. Причината за това е прах от триенето и износване на метални трансмисионни елементи, тефлонови пръстени, зъбни колела и други детайли от агрегата. Да, тук е предвиден филтър за почистване на маслото и дори магнити, които събират стоманените стърготини. Но много малки отломки остават в маслото и продължават да циркулират в системата.

В резултат на всичко се стига до влошаване на смазочните, почистващи и охлаждащи свойства на маслото. Като добавим и прегряване и стареене на маслото не можем да очакваме безпроблемна работа на автоматична кутия без смяна на масло. С други думи, необходимо е да смените маслото. Но защо след смяна на маслото някои шофьори забелязват влошаване на работата на автоматична скоростна кутия?

Новото масло има редица добавки, сред които има и такива, които отговарят за измиването и почистването на кутията. Натрупаните с години и километри отлагания започват да падат и отиват направо към клапана - мръсотията просто запушва част от каналите. В резултат на това работата на регулаторите на налягането може да бъде нарушена.

Също така мръсотията може да запуши защитната мрежа на електрическия клапан. И тук не трябва да очаквате нищо добро. Просто е невъзможно да се предвиди как ще се развие ситуацията след смяна на маслото. Ето защо мнозина специалисти препоръчват частична смяна на маслото - тоест източва се малко и се добавя същото количество ново масло. В резултат кутията се почиства, но не толкова интензивно. След време процедурата се повтаря.

Кутия със старо масло може да работи безпроблемно, но износването на елементите ѝ се развива бързо. В същото време налягането вътре в системата може да е достатъчно, защото мръсното масло е доста гъсто, но ако налеете ново масло в автоматичната скоростна кутия, тогава проблемите с налягането ще се появят веднага. И следователно ще видим отказ на устройството да работи. С други думи, ако никога не сте сменяли маслото в „автоматика“, тогава преди да направите това, обърнете внимание на състоянието, консистенцията и цвета на старото масло. 

Изводът идва от само себе си: ако искате автоматичната скоростна кутия да ви служи дълго време, тогава, първо, не бива да издевателствате над нея - нямате нужда от резки стартове, продължително стоене в задръствания и т.н., защото тогава се получават гореописаните натрупвания и прегрявания. Второ, практикувайте по-честа, но частична смяна на маслото. Интервал от 40 000 километра е напълно достатъчен.


0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    SVT ( преди 2 години )
    Който го е писал не е карал по-сложна кола от Жигулата на баща си
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Ники ( преди 2 години )
    До коментар #2Няма нещо да не се сменя и едва ли си ходил в оторизиран сервиз.Те също имат интерес за смяна на маслото и каквото да било (изкарват се пари)Иначе се сменя спирачка течност,антифриз...Някакъв късмет си извадил,че ме е за вярване.Аз на моят Мерцедес през 50к км го сменям и не съм усещал да има проблеми с.к.На старият Мерцедес го купих и веднага смених маслата,после на с.к. не го сменят и след 70к км "сдаде багажа",та няма нищо вечно. И на тези обороти и тези километри,.. ...
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    акорд ( преди 2 години )
    След смяната на маслото, действително, кутията заработи по-твърдо. От сервиза ми казаха (мои хора са), че е нормално при такива по-стари кутии, първите 200-300 км. да са така. За да можела кутията да си намери точното налягане на маслото и да изчисти въздуха от каналите. Колко е истина, не знам. Но е факт, че не след дълго, започна много по-плавна смяна на предавките. Почти без да се усещат, особено като загрее. Доста се изненадах, за толкова стара кутия. Изцяло механична е.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    акорд ( преди 2 години )
    ... при подобна интервенция (въпросния "мост"), може да стане така, че да си покаже истинските стойности. Както и да е. Колата наистина не изглежда като на 200 000, а доста повече. Не говоря за купето, защото изглежда доста запазено, без удари и т.н. Обаче салона, а и отдолу състоянието на колата не изглежда като на японка на 200 000. Та, въпроса е, че като я подкарах преди 3 години, първата ми работа беше да я обслужа по мотора и да сменя маслото и филтъра на кутията.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    акорд ( преди 2 години )
    След като видяхме какъв е проблема и разбира се откачихме въпросни "мост", изобщо не обърнах внимание на нищо друго. Поръчах си ламбда сонда и нищо. Вчера се качвам, да ходя да си върша работа и просто погледа ми се спря на километража... Еми, изписва 632 000 км. В първия момент, си помислих, че е бъг, или нещо подобно. Да обаче, при движение на колата, той си отчита и новите километри които изминавам. Поразрових се в нета вечерта и се оказа, че ако е манипулиран километража ...
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    акорд ( преди 2 години )
    Имам една Хонда Акорд 1999 г. Подкарах я, уж така на майтап, да ми върши работа за известно време. Автомат, 4 скорости, на Айсин. Уж беше на 181 000 км. като я взех преди 3 години. До преди 2 дни показваше вече 200 000, като ми светна чека на мотора. Понеже няма ОБД, се прави мост с една букса и според това, колко пъти мига лампата на мотора, това е кода на грешката и по книжката се ориентираш какъв е проблема. При мен се оказа ламбда сонда. Интересното стана след това обаче.
  • #4
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Dim ( преди 2 години )
    Пълни глупости, отново! След смяна на масло е нужна калибрация или "обучение" на кутията!Ако не се направи, тя работи по-твърдо първите дни. Просото ходете в доказани сервизи, не в такива които до преди 5 години твърдяха, че маслко в автоматик не се сменя, а сего го сменят с лейката и не знаят нито колко се слага, нито какво се прави след смяна!Запушени клапани,запушени канали, износени части - това са си повреди в кутията и нямат нищо общо с новото масло!
  • #3
    19 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Не са те излъгали. Ресурса който е предвиден за нов автомобил преди години беше 300 хиляди километра, а ти все още не си ги минал. Тоест ще трябва да изкара поне 400 хиляди километра. Само че в България се карат автомобили с много повече километри и шофьорите им искат да изкарат милион, в което по принцип няма нищо лошо. Но тогава вече е редно да сменят и маслото от време на време, защото ремонтът на скоростната кутия ще им струва повече отколкото са купили автомобила втора ръка
  • #2
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз честно казано не знам на кой да вярвам, примерно аз и моето семейство караме автоматици от 20 години, по принцип от оторизираните сервизите ни казват, че маслото не се сменя и кутията е предвидена за целия ресурс на автомобила, което не знам колко години и километри е. По тази причина никога не сме сменяли масло на трансмисия. Най-старата ни кола е Ауди А6, закупен чисто нов 2005г. и вече на 230 000км. никога не се е развалял автоматика и никога не му е сменяно маслото.
  • #1
    10 rate up comment 2 rate down comment
    М да а ( преди 2 години )
    Май е вярно, един познат му стана нещо на скоростната кутия отиде, уж я направиха, смениха маслото и след 1000 км отидоха още почти 3000 юро. Вярно че от как си взел Е-класата(нов) не бил бутвал автоматика, но се чустваше излъган че за няма и 220хил км станал за ремонт