Съвременните автоматични трансмисии са доста надеждни, но ресурсът им не е неограничен. Първите признаци на неизправност са прекъсвания в работата, изразяващи се в лошо превключване, потреперване, придърпване и забавени реакции. Може ли от подобно поведение да се разбере кои елементи ще трябва да се ремонтират и колко време още ще може да се кара самия автомобил.
Защо придърпва автоматикът и колко ще изкара? (ГАЛЕРИЯ):
По време на работа блокът за управление на автоматичната скоростна кутия използва информация от редица сензори. Например, сензорите за масов въздушен поток (MAF-сензор или дебитомер) и за положението на дроселовата клапа предоставят важни данни за подготовката на сместа и работата на двигателя.
Ако сензорите лъжат, тогава управляващият блок няма да може да смени предавката навреме, а освен това ще има и несъответствия в работата на силовия агрегат и трансмисията. Съответно, ще се появят и потрепервания при превключване. Например, 6-степенна автоматична Aisin може да потрепва поради дефектен EGR-клапан, което се отразява на промяната в въртящия момент на двигателя.