IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW обясни защо ще продължи да инвестира в ДВГ

Баварците смятат, че електрификацията прави производителите „прекалено зависими“

BMW не може да разчита само на електрически автомобили, заяви главният изпълнителен директор на германския производител Оливер Ципсе и посочи причините, поради които концернът му ще продължи да развива двигателите с вътрешно горене.


BMW двигател


Ципсе е категоричен, че пълната електрификация прави автомобилните производители „прекалено зависими от много малко държави“, намеквайки, че пазарът за суровините, нужни за батериите, се контролира основно от Китай. Шефът на BMW посочи като проблем и ценообразуването, тъй като колите на ток са много по-скъпи от конвенционалните модел.

„Ако някой по някаква причина не може да си купи електрическа кола, но в същото време се нуждае от автомобил, бихте ли предпочели той да кара старата си кола завинаги? Ако не продавате двигатели с вътрешно горене, ще загубите, тъй като някой друг ще го направи“, обясни Ципсе стратегията на баварския производител.


BMW iX


Шефът на BMW отбеляза още, че продажбата на екологично чисти превозни средства с изкопаеми горива има по-голям смисъл от законодателна забрана за такива превозни средства. Освен това, електрическите автомобили си остават скъпи, а инфраструктурата за зареждане в много държави по света съвсем не е достатъчно.

Доказателство за стратегията на баварците е следващият им нов продукт – флагманския седан BMW 7-Series, който ще бъде представен съвсем скоро. Луксозният седан ще бъде представен едновременно в две версии – с ДВГ и с електрическо задвижване, които ще се продават на пазара едновременно.

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега разбра ли защо толкова много хора си купуват Тесла? Защото зарядните на Тесла винаги работят, в 99, 9% има поне няколко свободни колонки, зареждането на 200-300 километра отнема по-малко време отколкото да си изпушиш цигарата и са на стотина километра по който и международен маршрут да тръгнеш, включително в Европа. Тоест преживяването ти максимално се доближава до навиците които вече имаш, въпреки че не е същото. За 1000 километра ще трябва да спреш около два пъти по за цигара.
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    До No 9Около 1000 км на ден - няколко пъти в годината. Не ми се налага, обичам да пътувам с кола из Европа. Уикендите често се случва спонтанно да решим да тръгнем на няколкстотин км. И да, спирам почти през час за цигара и тоалетна , но спирам където си поискам и за няколко минути. С ел. кола това няма как да стане. Бързи зарядни, бавни , зарядни, повредени зарядни, заети зарядни... Толкова много фактори и все един ще ти прецака пътуването и ще го прецака сериозно.
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Типичния пример е Toyota, които до вчера уж нямаше да правят електромобили, а сега обявиха 30 нови модела електромобили до 2025 , но удариха на камък още с производството на първия, за който не можаха да намерят батерии за 12 хил. електромобила год. от един доставчик, а ще го произвеждат с батерии от 2 доставчика. А от Тесла се очаква да произведат 1,4 милиона електромобила без недостиг от батерии. А строят и най-големите фабрики за батерии в света в Берлин и Тексас.
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 2 години )
    Има решение, щом Tesla вече са подписали дългосрочни договори както за материали за 3 тераватчаса годишно през 2030 година от находища, които тепърва се разработват, като в голяма част от тях са инвеститори, така и за всякакви количества батерии, които външни доставчици могат да им доставят в дългосрочен план до 2030 година.Само планираното собствено производство от три тераватчаса батерии се равнява на 40 милиона автомобила. Сега учудваш ли се защо за останалите няма батерии и материали?
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До Propov ( преди 2 години )
    Моля те ей така за разнообразие поне ти да отговориш веднъж на въпроса, колко пъти в месеца ти се налага да минаваш повече от 1000 километра без да спираш? А в годината? А поне веднъж в живота случвало ли ти се е?1000 км без да спираш никъде, дори до тоалетна, за кафе или цигара или да хапнеш?
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Политическият аспект също е ясен. Ще се играе и със субсидии, с инфрасктруктура и това са непредвидими механизми за всяка отделна държава. Добавете и зависимостта от Китай относно редките метали и разбирате защо ел. колите са рискова инвестиция с много неизвестни.
  • #7
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Ако четеш между редовете, вчера от Toyota а днес от BMW в прав текст ти казват, че са неподготвени с технологии и материали да посрещнат увеличеното търсене на електромобили и за да има какво да продават ще продължат да произвеждат автомобили с ДВГ. Някъде да прочете, че клиентите няма да искат електромобили? Разбира се, се опитват да ни баламосат, че електромобилите винаги ще са по-скъпи, заради дефицитните към момента материали, но това ще е до време, за разлика от цените на петрола.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Propov ( преди 2 години )
    Аз обичам колите, защото дават свобода. Палиш и заминаваш - в това е смисълът за мен. Кеф ти на 100, кеф ти на 1000 км. Електричките тая екстра не я предлагат.При тях трябва плануване и пак си силно ограничен. Цени и разходи са от второстепенно значение. Свободата и удоволствието от един шестак или осмак - това е! Ако просто искам да се придвижвам - има си влакове, самолети , автобуси и в града тортонетки. Тия неща са много по удобни и рентабилни , ако ти трябва просто да стигнеш до някъде.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Човека казва доста неща (а и не само той), но трябва да се чете м/у редовете, да се познава малко световна политика. Който разбрал разбрал. За средния форумец това е трудна задача и всичко се свежда до махленския кръчмарски спор ДВГ / Електо и колко ще ми струва да стигна до перлата на морските глокорти - Слънчака.
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Име ( преди 2 години )
    Единственото нещо което им остава на тези е да продават автомобилчета с агрегати от други производители и лепенки м-паур. Толкова са зависими вече от китайците и американците, че не знаят какво да правят.