IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW обясни защо ще продължи да инвестира в ДВГ

Баварците смятат, че електрификацията прави производителите „прекалено зависими“

BMW не може да разчита само на електрически автомобили, заяви главният изпълнителен директор на германския производител Оливер Ципсе и посочи причините, поради които концернът му ще продължи да развива двигателите с вътрешно горене.


BMW двигател


Ципсе е категоричен, че пълната електрификация прави автомобилните производители „прекалено зависими от много малко държави“, намеквайки, че пазарът за суровините, нужни за батериите, се контролира основно от Китай. Шефът на BMW посочи като проблем и ценообразуването, тъй като колите на ток са много по-скъпи от конвенционалните модел.

„Ако някой по някаква причина не може да си купи електрическа кола, но в същото време се нуждае от автомобил, бихте ли предпочели той да кара старата си кола завинаги? Ако не продавате двигатели с вътрешно горене, ще загубите, тъй като някой друг ще го направи“, обясни Ципсе стратегията на баварския производител.


BMW iX


Шефът на BMW отбеляза още, че продажбата на екологично чисти превозни средства с изкопаеми горива има по-голям смисъл от законодателна забрана за такива превозни средства. Освен това, електрическите автомобили си остават скъпи, а инфраструктурата за зареждане в много държави по света съвсем не е достатъчно.

Доказателство за стратегията на баварците е следващият им нов продукт – флагманския седан BMW 7-Series, който ще бъде представен съвсем скоро. Луксозният седан ще бъде представен едновременно в две версии – с ДВГ и с електрическо задвижване, които ще се продават на пазара едновременно.

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 21 ( преди 2 години )
    А защо си мислиш, че цените на суровините не се покачиха по абсолютно същите причини и няма да се върнат на предишните нива?Защо си мислиш, че след като заработят всички мини и находища които се разработват в момента, няма да има излишък и цените да се сринат, както се случи с лития преди няколко години, когато се разработиха много мини, заради обещанията на автопроизводителите да почнат да произвеждат електромобили, но не го направиха. Тогава лития удари дъното на цените и имаше излишъци.
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    KERS До #20 ( преди 2 години )
    Коментираме навлизането на EV в Европа. Наистина ли искаш да намесваме Конго и Парагвай в тази тема ?
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    KERS До #18 ( преди 2 години )
    Не споделям мнението ти за скорошно поевтиняване на EV. Повишаването на цените на ДВГ в момента е единствено с цел компенсиране загубите от по-ниското производство. Това обаче може да се промени скоро. Това, което обаче не виждам да се промени скоро са суровините за батериите. Те все така идват от малко места.
  • #20
    6 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 2 години )
    Действително в Конго, Раджастан и Парагвай ще имат нужда от продукцията на БМВ. Все пак акционерите им си чакат своето...
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Понеже четете само заглавията, ето цитат с есенцията на изказването му и практическите действия които са предприели:"Доказателство за стратегията на баварците е следващият им нов продукт флагманския седан BMW 7-Series, който ще бъде представен съвсем скоро."За всеки беден европеец по една бензинова седмица на BMW с ДВГ. Страхотна стратегия, не мислиш ли?
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Всъщност в предишното мнение не съм го повторил за стотен път, заради ограничението от 500 знака, но повечето продажби през 2025 година ще са следствие на изравняването на цените на електромобилите и ДВГ, а оттам нататък ДВГ ще поскъпва още повече, а електромобилите ще поевтиняват и разликата след 10 години ще е огромна в полза на електромобилите. ДВГ ще могат да си позволят да купят, обслужват и зареждат само най-богатите. Тоест общата ви теория с Ципсе издиша. Евтина седма серия за бедни?
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    KERS До #16 ( преди 2 години )
    Мисля, че с процентите които си посочил, добре разбираш какво значи масово.Писал съм след 10год., което както ти обясни е доста оптимистично и е възможно най-рано.В коментара ми не прочитам да съм писал за интересите и приоритетите на някой.Това е друга тема. Фактите които посочвам се отнасят до покупателната способност на средния Европеец и производителите не могат да променят това.Може би това е имал предвид Оливер Ципсе, като казва че ако не продава ДВГ, някой друг ще го направи.
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Да видим какво имаш предвид под масово навлизане? Какви 10-годишни автомобили ще купува масовия европеец през 2032 година не е от приоритетите на BMW. От BMW и Toyota са много по-загрижени какви чисто нови автомобили ще си купува европееца през 2023, 2025-а, 2028 и 2030 година. А аз залагам над 50% електромобили още през 2025 година. Дори през 2030 година продажбите да станат 100% електромобили, делът им По улиците няма да е повече от 10-20% , а ще стане над 50% много след 2032 г.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    KERS ( преди 2 години )
    Каквото и да говорите, всичко опира до цената. Масовото навлизане на EV в Европа ще стане след 10год, когато средностатистическия европеец, ще може да си позволи да купи сега излизащите модели. Да, Норвегия вече успяха, но това е много богата държава, където 98% от енергията идва от възобновяеми източници и всичко има голям смисъл.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Забравих да спомена, че нищо не планираш, а само задаваш маршрута в навигацията и автомобила съм ти казва къде е най разумно да спреш и колко да заредиш. .