IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW обясни защо ще продължи да инвестира в ДВГ

Баварците смятат, че електрификацията прави производителите „прекалено зависими“

BMW не може да разчита само на електрически автомобили, заяви главният изпълнителен директор на германския производител Оливер Ципсе и посочи причините, поради които концернът му ще продължи да развива двигателите с вътрешно горене.


BMW двигател


Ципсе е категоричен, че пълната електрификация прави автомобилните производители „прекалено зависими от много малко държави“, намеквайки, че пазарът за суровините, нужни за батериите, се контролира основно от Китай. Шефът на BMW посочи като проблем и ценообразуването, тъй като колите на ток са много по-скъпи от конвенционалните модел.

„Ако някой по някаква причина не може да си купи електрическа кола, но в същото време се нуждае от автомобил, бихте ли предпочели той да кара старата си кола завинаги? Ако не продавате двигатели с вътрешно горене, ще загубите, тъй като някой друг ще го направи“, обясни Ципсе стратегията на баварския производител.


BMW iX


Шефът на BMW отбеляза още, че продажбата на екологично чисти превозни средства с изкопаеми горива има по-голям смисъл от законодателна забрана за такива превозни средства. Освен това, електрическите автомобили си остават скъпи, а инфраструктурата за зареждане в много държави по света съвсем не е достатъчно.

Доказателство за стратегията на баварците е следващият им нов продукт – флагманския седан BMW 7-Series, който ще бъде представен съвсем скоро. Луксозният седан ще бъде представен едновременно в две версии – с ДВГ и с електрическо задвижване, които ще се продават на пазара едновременно.

0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Пурко ( преди 1 година )
    Някой да обясни на Ципсе, че бензина свършва и сямо отлагя неизбежното.Смешно е да се твърди, че било скъпо. Цената е резултат на производство и търсене а не цената на суравините в Китай. Нали не се залъгнаме, че купмина суровини струва 250-300 хиляди лева...има нещо наречено добавена стойност.
  • #32
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Е точно тук ти е грешката! Технологиите на най-скъпите автомобили днес са огледало на това което ще са евтините модели след десетина години. И това не е само при Тесла. А точно Тесла в момента прави най-здравите автомобили правени някога - отлива цялото шаси от две алуминиеви части -най-бързия и евтин начин за производство на автомобил измислен някога. Автопилота им е само с евтини камери. Когато смогнат с производството на скъпите модели, почват модела от 25 хил. долара
  • #31
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Propov ( преди 2 години )
    Нега да не смесваме понятията масов ел. мобил и Тесла. Тесла е скъпа и е нормално да има огромна батерия и много бързо зареждане. Но това не е олицетворението на ел. мобила, такъв какъвто ще се ползва масово. И всъщност Тесла инвестират предимно в разни HI Fi или по скоро Sci Fi технологии, но не и в здравина и качество. А на човечеството му трябва точно обратното - евтина и здрава кола за масите.
  • #30
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Виктор ( преди 2 години )
    Ами нека продължат, може пък най-накрая да се научат!
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами нека продължат, може пък най-накрая да се научат!
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не се учудвайте, че много хора още не разбират електромобилите и не знаят какво могат и какво не. В САЩ направили анкета сред тойотаджии. 40% отговоили, че са чували за електромобила на Тойота. От тях, 21% обмислили покупката му. Имало само един проблем - по време на анкетата Тойота нямала EV и дори не го била обявила. Та от толкова "умни" хора какво да очакваме? Тия хора дори нямат идея, че Тойота 10 г. е лъгала за емисиите си в САЩ, че лобира срещу електромобилите, че в Австралия лъжат с DPF.
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Е така де, говорят. Ама ти прочете ли какво ти писах?"Тоест електромобил можеш да произведеш почти от всичко стига да е на ниска цена, но горива не!"Разбира се, че могат да направят синтетични горива. Още Хитлер ги е правил. Но ако можеха да ги направят на по-ниска цена от тези на петрола, сега светът нямаше да се вайка как и откъде да замести руския нефт и газ.
  • #26
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До #27 ( преди 2 години )
    Порше и Бош нещо разправят за синтетични горива ?
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    KERS ( преди 2 години )
    Ще видим какво ще стане. Може и нито един от нас да не познае, защото има прекалено много фактори, нови разработки и геополитически неизвестни. Със сигурност, това, което е сега в Норвегия няма да стане в Европа преди 2035 год.
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Освен това Тесла само миналата година осем пъти вдигна цените на моделите си, докато цените на материалите падаха. Направи го точно заради повишеното търсене, което задмина производствените им възможности и в момента продават на огромна надценка и печалба, която могат да свалят по всяко време, когато насмогнат с производството. Като бонус, себестойността в Тексас и Берлин е още по-ниска от досегашното производство, заради повишената ефективност и нови технологии на производство.