IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault се разделя на две компании

Преструктурирането на бизнеса се налага и заради трудностите в Русия

Групата Renault проучва възможността да раздели бизнеса си на две независими компании, твърди агенция Bloomberg. Промяната се прави, за да може да се отдели разработката и производството на електромобили, както и да се намалят щетите на компанията от спирането на бизнеса в Русия.


Renault


През миналата седмица главният изпълнителен директор на групата Лука де Мео и финансовият директор Тиери Пиетон представиха първите подробности за плана. Той предвижда така наречената компания за електрически превозни средства New Mobility и подразделението за споделяне на автомобили на Mobilize да бъдат отделени от други активи.

Според експертите, в Renault са решили да извърши дълбоко преструктурирането си точно в момента, когато компанията изпитва трудности, свързани с дейността си в Русия. В края на март компанията обяви напускането на втория по големина пазар за нея, след като затвори завода си в Москва. Французите обаче са собственик на най-големия производител в страната – АвтоВАЗ, като се опитват да го продадат, но това не може да стане без разрешение на руското правителство.

Създаването на ново подразделение ще служи не само за минимизиране на разходите от скъпото излизане от Русия, но и за набиране на средства за разработването на нови електрически превозни средства и технологии. В Renault вече понижиха прогнозите си за оперативния марж на групата и свободния паричен поток от автомобилната дейност, позовавайки се именно на спирането на операциите в Русия.

Подобно решение за разделяне на дейността наскоро взеха и във Ford, където също бяха създадени две отделни компании. Ford Model e се занимава с производство на електрически превозни средства, софтуер, технологии и услуги за свързаност на автомобилите, а Ford Blue ще се фокусира само върху автомобили с ДВГ, като сериозно ще намали разходите си.


0 от 500
  • #7
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Разделянето на бизнеса не е заради това, което си мислите или ви внушават, а само и единствено, за да се направят финансови спекулации и да се предотврати плащането на данъци и дивиденти на акционерите. Парите от печелившите дейности се прехвърлят към губещите и така имате една малко губеща компания и друга, която е на нула, т.е. и двете няма да плащат данъци. Тази схема е отдавана известна и отдавна се прилага по света. Всеки многомилионен бизнес има по няколко фирми бушони.
  • #6
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    5-ти, много е спорно в момента, коя е правилната и коя грешната технология. В съседната статия се казва, че електричките няма да поевтинеят, както бленуват много,от друга, живота поскъпва, и на хората няма да се хвнат да си сменят колите. Съвсем отделно на запада не му се получи да прилапа евтините ресурси на Русия, а сега ще се изправи и срещу Китай със скъпа стока. Така, че нещата са доста по сложни отколкото изглеждат. Но е вярно, че е въпос на оцеляване, че ниоий не иска милиони безработни
  • #5
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо директно не си признаят, че Путин им разказа играта и тепърва започват фалитите на западните наглеци с техните санкции, които убиват самите тях. Това с колите ще е най-малкият проблем. Идват гладни времена. Няма да има пшеница за хляб например. Няма да има торове и земеделието отива на кино. От там хранителната промишленост и глада е гарантиран. Металургията и тя без газ спира. На народите, като им писне ще излязат на улицата и ще стане страшно. Ах ти стара блуднице Европо...
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Ами не е точно така. Разделят ги, за да се опитат да привлекат външен капитал, за да инвестират в производство на електромобили. Смятаха, че ще произвеждат автомобили с ДВГ още десетина години и от техните печалби ще отделят за електромобили, като се опитат да произвеждат ДВГ максимално дълго за да си запазят печалбите, но им излязоха криви сметките и инвестираха десетки милиарди в грешна технология за следващите години. Сега се опитват да копират Тесла, ама дали ще стане?
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Абсолютно си прав. Дано до още десетина години автомобилните компании схванат какво искаш да им кажеш, защото вече десетина години се опитват да произвеждат електромобили на същите платформи на които произвеждат и ДВГ и продължават да се опитват да правят общи платформи. Незнайно защо си мислят, че е достатъчно да заменят ДВГ с електродвигател и това вече става електромобил. Един електромобил трябва да бъде проектиран от нулата като такъв.
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абсолютно логично. Проектирането, производството и поддържането на двг автомобили няма нищо общо с ЕМ. Двг кривата ще се устреми стремглаво надолу, а тази на ЕМ точно обратното. Като две коренно различни коли, нормално е да се разглеждат като два отделни бизнеса.
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Типично за европейските фирми-на книга ще доказват че разделянето на едно губещо предприятие дава като резултат две печеливши