IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault се разделя на две компании

Преструктурирането на бизнеса се налага и заради трудностите в Русия

Групата Renault проучва възможността да раздели бизнеса си на две независими компании, твърди агенция Bloomberg. Промяната се прави, за да може да се отдели разработката и производството на електромобили, както и да се намалят щетите на компанията от спирането на бизнеса в Русия.


Renault


През миналата седмица главният изпълнителен директор на групата Лука де Мео и финансовият директор Тиери Пиетон представиха първите подробности за плана. Той предвижда така наречената компания за електрически превозни средства New Mobility и подразделението за споделяне на автомобили на Mobilize да бъдат отделени от други активи.

Според експертите, в Renault са решили да извърши дълбоко преструктурирането си точно в момента, когато компанията изпитва трудности, свързани с дейността си в Русия. В края на март компанията обяви напускането на втория по големина пазар за нея, след като затвори завода си в Москва. Французите обаче са собственик на най-големия производител в страната – АвтоВАЗ, като се опитват да го продадат, но това не може да стане без разрешение на руското правителство.

Създаването на ново подразделение ще служи не само за минимизиране на разходите от скъпото излизане от Русия, но и за набиране на средства за разработването на нови електрически превозни средства и технологии. В Renault вече понижиха прогнозите си за оперативния марж на групата и свободния паричен поток от автомобилната дейност, позовавайки се именно на спирането на операциите в Русия.

Подобно решение за разделяне на дейността наскоро взеха и във Ford, където също бяха създадени две отделни компании. Ford Model e се занимава с производство на електрически превозни средства, софтуер, технологии и услуги за свързаност на автомобилите, а Ford Blue ще се фокусира само върху автомобили с ДВГ, като сериозно ще намали разходите си.


0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 години )
    ТеслЪта е голям ***. Бих казал по скоро е на тслата дръжката. По-голям *** от теслЪта няма.
  • #16
    9 rate up comment 10 rate down comment
    KO ( преди 2 години )
    Всичко бяга от любимата Раша,но нищо пак ще правят пирожки и москвичи без спирачки.
  • #15
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Очаквано ( преди 2 години )
    Какъв кеф беше като отвориха завод в русия,то не беше снимки интервюта.Още тогава си казах тоя завод няма да съществува дълго.Сега ред и на Мерцедес и техният завод там.
  • #14
    2 rate up comment 11 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Така е! Тесла е доста бутиков производител, но до две години Рено ще станат още по бутиков, заедно с Mercedes и BMW и двайсетина марки, защото Тесла ще продава повече от тях и пак според вас ще е бутиков производител. Audi бутиков производител ли е? Защото за първото тримесечие продаде по-малко от Тесла.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 17 ( преди 2 години )
    Идея си нямаш колко си далече от истината. Държавата не само, че не помага на Тесла, а директно и пречи. Вече трета година са спрели субсидиите на Тесла в САЩ, но за сметка на това дават по 7500 долара за продаден автомобил на всеки конглокент на Tesla. Въпреки това за последните три години Тесла стана най-големият производител на електромобили в света, има най-голяма пазарна капитализация, по-голяма от следващите 10 автомобилни компании взети заедно и е на осмо място по годишни печалби.
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Продължение ( преди 2 години )
    Единственото неочаквано беше Tesla. Автомобилните производители залагаха и дори на няколко пъти успяваха, да убедят политиците, че е невъзможно тези норми да бъдат изпълнени и трябва да бъдат намалени, защото е технически невъзможно да бъдат постигнати с настоящите технологии ДВГ, а електромобилите са прекалено скъпи и нежелани от клиентите.Тесла обаче ги направи желани и достъпни и в прав текст заяви, че ще прави по 20 милиона електромобила и повече през 2030, ако останалите не искат.
  • #11
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Приятелю, мача е свирен още от миналия век, когато са въведени евростандартите. На производителите им беше адски трудно да постигнат дори евро 6 през 2020 година и е абсолютно сигурно, че не могат да постигнат евро 7 през 2025 година на базата на чист ДВГ без да го оскъпят неимоверно. Сега остава отворен въпросът, защо проспаха последните 25 години, а се сетиха през 2022 година, че са заложили на грешна технология? Няма нищо изкуствено - беше естествен процес и всичко е очаквано.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 2 години )
    В съседната статия се казва, че електромобилите няма да поевтинеят, което вероятно ще е истина, заради инфлацията. Но пък незнайно защо се избягва въпроса, колко повече ще поскъпнат автомобилите с ДВГ?А края на ДВГ ще дойде в момента в който цените им се изравнят с електромобилите. След този момент никой няма да иска да купува ДВГ, за да има по-скъпа поддръжка и да плаща по-скъпо гориво. Това ще са автомобили само за богаташи и специализирана техника.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 2 години )
    Смятам че е очевАдно, че renault-nissan изпуснаха шанса си да запазят лидерството си на електромобилния фронт. До 2020 година, nissan leaf беше най-продаваният автомобил в света. Какво правят през последните 5 г. по въпроса? Не са помръднали технологично оттогава насам, а заложиха всичко на ДВГ. Дали не са заложили на грешната технология? Погледни какво успя да направи Тесла за тези 5 г. от нулата, без опита и без финансовите възможности на рено-нисан? Скоро Тесла ще ги мине по продажби.
  • #8
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Истината за рендетата е, че ако не е френската държава отдавна да са в небитието. Отделно в моментазлатните им яйца са само Дачия и Нисан. Мицубиши също, въпреки, че не продават много в Европа. Те обаче на Азиатския пазар са изключително силни. Каквито и финамсови схеми да правят с техните санкции и излизането им от такъв важен пазар ще ги съсипе. И за какви продажби на заводите и марките в Русия говорят при условие, че Путин им каза, че който се е махнал се национализира всичко в отговер.