IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заради коронавируса работници на GM заживяха в завод

С нестандартния си подход компанията запази производството в Китай

Минаха вече две години откакто светът се сблъска с коронавируса и правителства и бизнеси трябваше да прилагат всякакви методи за контрол на разпространението. Автомобилните производители бяха изключително много засегнати, след като трябваше да изпратят работниците си у дома, да спрат производството и да затворят заводи. Това доведе до сериозни проблеми, които продължават да се усещат и досега.


SAIC-GM


И докато ковид кризата в Европа и САЩ може би е на финални издихания, то в Китай, който се опитваше да спазва стратегията "нулев вирус", напоследък се наблюдава много сериозно покачване на инфекциите. Но докато вирусът се опитва да атакува азиатската държава отново, този път автомобилните компании се опитват да не спират производството, прилагайки различни методи, някои от които звучащи малко странно.

Пример за нестандартно решение с цел запазване на производството е заводът на General Motors в Шанхай. Според информация от Ройтерс, работниците на компанията спят буквално на поточните линии и живеят във фабриката, за да се пресече рискът от зараза и операциите да продължат нормално. В публикацията се твърди, че информацията е от "двама души, които са много добре запознати със случая".

От General Motors не са потвърдили подобна информация, като лаконично са обявили, че заводът функционира по нормален начин и има разрешение да получава части от доставчиците си. Във фабриката в Шанхай, която е джоинт-венчър с местната SAIC, се произвеждат различни модели на марките Buick, Chevrolet и Cadillac.


SAIC-GM


Ръстът на ковид инфекциите в Китай принудиха регионалните власти да вземат строги мерки за забавянето на разпространението на вируса. Така, различни компании бяха принудени да пуснат служителите си на дистанционна работа, да затварят производства или да използват "затворения процес" подобно на General Motors, като държат работниците си изолирани от останалата част от населението.

Методът за "антиковид балон" бе приложен по време на Зимната олимпиада в Пекин в началото на годината, като спортисти и членове на делегации бяха изолирани от обществото. Подобен метод по-рано този месец използва и технологичният гигант Foxconn, който е най-големият доставчик на Apple.

Но не всички компании успяват да се справят. Tesla, например, трябваше да разпусне служителите на шанхайската Гигафабрика по домовете, тъй като ръководството не успя да осигури достатъчно добро ниво на изолация. Компанията Aptiv, която е доставчик и на американските електромобили, и на GM, също трябваше да спре производство.

0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Изобщо китайците покрай това затваряне явно целят някаква далавера при положение че почти всички там са ваксинирани, не са от най-застарелите държави и е пролетно време навсякъде другаде махат ограничения те изведнъж решават да затварят
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви работници, в Китай хората са роби. Още помня като влезе журналист под прикритие в завода на Епъл, където правят айфоните и се оказа, че работят дори малолетни деца работи се на 12ч. смени и всичко това за дребни за стотинки.