BMW Х3 може да се похвали с над 2 милиона продадени бройки от пускането си през 2003 година насам. Цифрите говорят достатъчно за качествата на немския автомобил. Но тук екипът на Autoexpress разглежда под лупа третото поколение на баварския SUV, пуснато на пазара преди 8 години. Човек може да научи много, ако е решил да купи едно BMW Х3 на пазара втора ръка. Успех с избора!
История
BMW X3 Mk3 влезе в продажба през ноември 2017 година. Предлагаха се два дизелови варианта: xDrive20d със 193 к.с. и 2,0-литров четирицилиндров двигател плюс xDrive30d с 261 коня и 3,0-литров редови шестцилиндров мотор. Единственият бензинов вариант беше M40i с 355 к.с. и 3,0-литров редови шестцилиндров агрегат с два турбокомпресора. Към момента на доставката на първите автомобили през януари 2018 година - към гамата беше добавен xDrive20i със 181 к.с. и 2,0-литров четирицилиндров двигател.
Най-горещият X3 до онзи момент пристигна през септември 2019-а. Говорим за X3 M Competition с 510 коня. За тези, които пък искаха максимална икономичност, през пролетта на 2020 се появи X3 xDrive30e plug-in хибрид.
Фейслифтът през септември 2021 година донесе актуализирана инфоразвлекателна система, мека хибридна технология за цялата гама, освежен външен стил, повече стандартно оборудване и опция M40d с 335 к.с.
Кой вариант да купя?
Независимо дали купувате бензинов, дизелов или plug-in хибриден X3, вероятно ще го харесате. Макар че последният ще ви изненада с разочароващ разход на гориво, ако пътуванията ви са предимно на дълги разстояния и с висока скорост. По-кратките дестинации са силната страна на хибрида, така че да използвате електричество през по-голямата част от времето.
Всички X3 имат автоматична скоростна кутия, останалото е въпрос на на желано ниво на оборудване, а всички те са доста щедри. Базовото SE се предлага с 18-инчови алуминиеви джанти, тризонов климатик, адаптивни LED фарове, адаптивен круиз контрол, отопляеми предни седалки и електрическо отваряне на задна врата.
Преминете с едно ниво до xLine и ще имате 19-цолови джанти, спортни предни седалки, външни елементи от полиран алуминий и фин стил на каросерията. M Sport пък има по-забележим бодикит, по-обемни спирачки, спортно окачване и 10,25-инчов дисплей.
За какво да гледате?
Задвижване на четирите колела - Всички X3 се предлагаха стандартно с xDrive задвижване на четирите колела плюс осемстепенна автоматична трансмисия. Никога не е имало ръчна опция за нито един от различните варианти.
Теглене - X3 е впечатляващ тук, повечето модели са способни да теглят до 2000 кг. Някои варианти обаче могат да дръпнат 2400 кг, говорим за xDrive30e, M40d и M40i.
Кодово име - Третото поколение X3 е наречено G01 от BMW, за да се отличи от предшественика си - F25. Оригиналният X3, пуснат на пазара през 2003-а., е с кодово име E83.
Фабричните гуми
Някои собственици са имали проблеми с фабрично монтираните гуми Bridgestone run-flat, които се напукват или износват преждевременно.
Интериор
Кабината е истински върх на X3 по ред причини. Първо, тя е пълна с първокласни материали, второ, добре е проектирана, така че всичко е лесно за намиране. И трето, има много място, независимо на кой ред се возите. Задните седалки предлагат достатъчно пространство за главата и краката, но това не е за сметка на багажника. Последният може да побере впечатляващите 550 литра. Ако свалите седалките, обемът скача до 1600 литра.
Текущи разходи
Както всички BMW - и X3 се предлага с програма за обслужване. Тя е променлива и уведомява водача кога е необходима поддръжка въз основа на нивата на маслото, степента на износване на отделните компоненти и интензивността на шофиране на автомобила. При нормално каране смяната на маслото се извършва на всеки 25 000 километра.
Частите се сменят, когато е необходимо, а не по определен график, така че няма фиксирани цени за услугите. Спирачна течност се сменя на три години и след това през една, като не е нещо скъпо. Използва се доживотна охлаждаща течност и всички двигатели на X3 са с верижно задвижване, така че няма ангренажни ремъци за смяна.
Сервизни акции
BMW е изтегляла X3 Mk3 осем пъти досега, като първото беше през декември 2018 заради хлабав компонент в кормилната система. Разхлабеният заден спойлер доведе до следващото изтегляне от пазара през юли 2019 година. Два месеца по-късно беше стартирана друга кампания, тъй като някои X3 напуснаха фабриката с лошо изработени рамки на седалките.
Нестандартни части в предното окачване доведоха до четвърто изтегляне от пазара през октомври 2019-а. През април на следващата имаше две изтегляния - едното заради проблеми с въздушните възглавници, а другото заради дефектни катарами на предните предпазни колани.
Последните дойдоха през ноември и декември 2020. Първото поради късо съединение в батериите на plug-in хибридите, а второто - поради възможността за разхлабване на предпазните колани.
Присъдата
От различните модели SUV на BMW - точно X3 е този, който стана фаворит за много хора заради правилния размер. Колата е по-маневрена и достъпна от X5, но по-просторна и използваема от X1. И най-важното - притежава всичко, което бихте очаквали от премиум марката: удобна кабина, отлично управление, ефективни двигатели, които правят пътуванията на дълги разстояния изключително лесни и комфортни.
Първото поколение X3 разочарова в някои отношения, Mk2 беше далеч по-добър автомобил, а Mk3 отидете доста нагоре в много отношения. Това е важно за марката, тъй като по същото време в сегмента се появиха куп страхотни конкуренти.
Доста собственици на BMW X3 от трето поколение са взели книжка във времената, когато марката използваше мотото „Най-добрата машина за шофиране“. Тогава всичко баварско още беше седани и купета, като понякога се мяркаше комби (или „Touring“). Но с годините BMW се превърна в синоним на SUV-ове.
4x4 моделите са по-добри за шофиране от повечето съперници. Третото поколение все още предлагат много от качествата, които направиха модела толкова привлекателни. Да, определено BMW не продаде душата си, за да спечели пазара на SUV автомобили.