IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 3-Series Touring на старо - какво да очакваме?

Изберете версията 330D и семейството ви ще получи комфортна, бърза, сигурна кола

BMW 3-Series Touring е лидер в класа на луксозните комбита вече 40 години, като непрекъснато става по-добра кола през седемте си поколения. Можете да похарчите доста пари за почти нов екземпляр „G81“. Но защо да не спестите над 10 000 евро, като си купите по-стар „F31“ (2012-2019), който е почти толкова як? Това питат от най-старото автомобилно списание Autocar и след серия от тестове дават отговорите.


BMW 3 Series Toring


Лансирана през 2012 година тази конкретна 3 Series веднага надмина много желани конкуренти като Audi A4 Avant и Mercedes-Benz C-Class по отношение на комфорт, изтънченост, оборудване и пространство. Но това, което наистина изстреля бавареца, беше настройката на шасито и окачването, което направи комбито толкова привлекателно за шофиране, колкото и седана.

Ако можете, изберете "Тройка", оборудвана с адаптивни амортисьори: те ви позволяват да регулирате твърдостта на окачването и могат да превърнат колата от истинско спортно комби в комфортен круизър само с едно натискане на бутон. А ако искате още по-добро сцепление и по-голяма използваемост в зимни условия, тогава вземете xDrive. Разбира се, въпрос и  на финанси.

Предлага се широка и брилянтна гама от модели, от които да избирате. Ясно се откроява версията 320d с четирицилиндров дизелов двигател и 184 к.с. Той е доста плавен и ще ви осигури разход от 5,6 литра на 100 км или впечатляващите 4,2 на дълъг път.


BMW 3 Series Toring


В момента на европейските интернет-портали има коли и за 3000 евро, но те със със сигурност имат доста навъртяни километри и следи от тях. Каквото и да пише в обявата! Ако цената отива на 10 000 евро и нагоре, ще получите много по-читав "баварец".

Авторите препоръчват мощния 330d, който е оборудван с по-як шестцилиндров двигател с 254 к.с. и 600 Нм въртящ момент. Това е страхотен мотор, който подхожда добре на колата, а и по магистрала ще постигне разход от 4,5 литра на 100 км. Ще ви трябват над 12 000 евро за приличен екземпляр. Има още няколко бензинови двигателя, от които да избирате. Насочете се към 320i, ако търсите икономия на гориво. Или леко "жадния" 328i с 242 к.с., ако пък искате мощност.

Обявите с „LCI“ в заглавието се отнасят до „Life Cycle Impulse“ (иначе казано фейслифт), дошъл през 2015 година. Носи нов външен вид и LED фарове.
BMW добавя и ултра-пестеливия модел 320d Efficient Dynamics към гамата си. Това е изкушаващ избор, като се има предвид реалният му разход на гориво от под 4 литра на 100 км. В много държави той носи значително намалени, а някъде и нулеви данъци.


BMW 3 Series Toring


Новост беше и 340i, който се усеща малко като M3 за шофиране. Неговият 322-конски бензинов редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор е еластичен и гъвкав, осигуряващ сериозна скорост. И все пак ще постигне разход на гориво около 6,7 литра на 100 км. За сравнение - конкурентът Jaguar XE S, да речем, ще се затрудни да падне до 7,8.

Подобрения бяха направени и в интериора, но независимо дали изберете ранен или късен екземпляр. Всички версии на 3-Series Touring имат подходящо луксозен салон, спретнато оформление на таблото и висококачествени материали навсякъде. Комфортен е, има отлична ергономичност, а мястото отзад е достатъчно за възрастни – плюс това получавате обемен багажник от 495 литра.


НАДЕЖДНОСТ


Като цяло,  BMW-3 Series Toring е надежден, стига да е добре поддържан с редовно обслужване и ремонти. В проучването на What Car? дизеловите му версии се класират на четвърто място от 24 автомобила в класа на луксозните коли с отличен резултат от 96,5%. Бензиновите също са ОК, постигайки малко по-ниските 92%. 

Серията не е напълно безпроблемна, но частите са лесни за намиране и има много дилъри и обикновени сервизи, към които можете да се обърнете. 
Откъдето могат да дойдат грижите? Ангренажната верига на ранните четирицилиндрови дизелови двигатели „M47“ може да се разтегне и скъса. Ако чуете тракане или цъкане при стартиране - право към майстора.

Проверете капаците на клапаните за течове на масло, тъй като гарнитурата може да се износи. Новата обаче не е скъпа. Филтърът за твърди частици (DPF) може да се запуши без редовно шофиране с висока скорост. Специалистите могат да го почистят, но ако това не помогне, ще е необходима смяна, а тя вече вече не е от евтините. Проверете и гъвкавата тръба от DPF филтъра до ауспуха, тъй като може да се напука.


BMW 3 Series Toring


Предупреждение за повреда в трансмисията на таблото не означава непременно, че скоростната кутия е повредена. Лампичката светва, когато сензорът за температура на охлаждащата течност е извън строя. Вибрация през педала на съединителя, тракащ звук или трептене при ускорение може да означава, че скоро ще се наложи смяна на  маховик.

Проверете дали няма течове на масло под колата или трептене, когато тествате модел xDrive 4WD, тъй като и двете могат да означават, че разпределителната кутия е повредена. Новата струва над 500 евро.

Модулът FRM, който контролира фаровете, централното заключване и чистачките, може да се повреди и да изисква подмяна. Уверете се, че информационно-развлекателната система няма проблеми. Ако има такива, актуализация на софтуера може да ги отстрани.

Капакът на горивото може да се повреди, което да ви попречи да го отворите. Това обаче е лесно поправимо и има резервно освобождаване в багажника.
Поиграйте си с климатика преди покупка, тъй като е известно, че компресорите се чупят, обикновено поради липса на употреба. 

Също си струва да се знае

Има няколко нива на оборудване, от които да избирате, включително SE, Sport, Luxury и най-често M Sport. Всички версии получават инфоразвлекателната система iDrive на BMW, която е интуитивна и лесна за управление по време на шофиране. Автомобили, използвани преди това от полицията, често се продават за много ниски цени. Разбира се, някои имат следи от юркането


ДИЗАЙН И СТИЛ
 

Плюсове -  Широка гама от четири и шестцилиндрови бензинови и дизелови двигатели, новата настройка на окачването е подобрила твърдостта и здравината.

Недостатъци - Адаптивните амортисьори са допълнителна опция.

От гледна точка на дизайна, F30 3-та серия изглеждаше по-добре и имаше по-индивидуална форма от ултраконсервативния си предшественик E90. Това е голяма кола, с по-дълга база от BMW 5-та серия преди 20 години. Промените в пропорциите не направиха колата да изглежда толкова голяма, колкото всъщност беше. Вместо това, имаше вид на по-ниска, по-елегантна и по-спортна. Този ефект беше подсилен от предната решетка и стеснените фарове. 


BMW 3 Series Toring


Отстрани се появи двойна щампована линия, а отзад – силни хоризонтални гънки, всички със задачата да заблудят окото, прикривайки физическата обемност на автомобила. Ремонтът на окачването стана възможен благодарение на промяна в начина, по който различните комбинации от подпори и лостове на автомобила бяха монтирани към каросерията. 

По-солидните опори от своя страна позволиха на BMW да увеличи пружините и амортисьорите на окачването на автомобила, без това да повлияе неблагоприятно на нивата му на усъвършенстване. Така че по-твърди пружини и нови двутръбни амортисьори се появиха стандартно на колата. Адаптивните амортисьори продължиха да се предлагат като опция, съчетана с 10 мм понижение на височината на возене.

Що се отнася до самата гама, имаше богат избор от четири- и шестцилиндрови бензинови и дизелови опции за разглеждане.  Бензиновата гама се състоеше от 2.0-литрови агрегати в 316i, 318i, 320i, 328i и 330i. Под капака на 340i се намираше редови шестцилиндров мотор. Дизеловата гама оглавяваше различните модификации на същия 2.0-литров двигател, който ще намерите в 316d, 318d, 320d и 325d, докато 330d и 335d се предлагаха с шестцилиндровите маслени мотори на BMW.

Touring се предлагаше и с xDrive, но, естествено, в повечето случаи по подразбиране имаше задно задвижване. Осемстепенната автоматична скоростна кутия на ZF дойде като стандартно оборудване за 330d, както и сервоусилвателят на волана с променливо усилване Servotronic.

Адаптивното M Sport окачване, което ви позволява да настроите контрола на амортисьорите според настроението си, беше допълнително, както и кормилното управление с променливо предавателно число, независимо от скоростта.


BMW 3 Series Toring


ИНТЕРИОР

Плюсове - Изискан, просторен и практичен, разделената задна врата остава една от най-добрите характеристики на Touring, системата BMW iDrive е интуитивна и лесна за използване.

Недостатъци - Малко тясно отзад за възрастни, Електрически отварящата се задна врата е рядка находка

Плащате за производителност и престиж, а не за пространство. Но автомобилът си има плюсове и тук. Електрическото отваряне на задната врата е стандартно, а има коли с опция „комфортен достъп“. Тя позволява багажникът да се отваря с мърдане на крак под задната броня. Повърхностните покрития са много по-приятни за окото от по-кичозните опции в спортните версии на "тройките".

Базовите SE модели се предлагат със 17-цолови алуминиеви джанти, автоматични светлини и чистачки, LED предни светлини, светлини за мъгла и задни светлини отвън, круиз контрол, двоен хромиран ауспух и отопляеми и електрически регулируеми огледала. Пътниците в купето получават двузонов климатик, поставки за чаши и инфоразвлекателната система iDrive на BMW, включително сателитна навигация, DAB радио, Bluetooth и онлайн услуги.  

Двата модела Sport добавят и по-спортни детайли, включително червен интериор, гланцово черни елементи и спортни седалки. Изборът на ED Plus или ED Sport включва енергоспестяващи гуми, активни въздушни клапи, кожена тапицерия и отопляеми предни седалки. 

Популярната версия M Sport идва допълнително с луксозни екстри като 18-цолови M Performance джанти, спортно окачване, детайли в интериора и екстериора, както и амбиентно LED осветление. 340i получава спортна автоматична скоростна кутия и предсказващо превключване на предавките въз основа на данни от сателитната навигация.

Най-богатият вариант на M Sport - Shadow Edition, добавя 19-цолови алуминиеви джанти, тонирани предни и задни светлини, гланцова черна предна решетка, спирачна система M Sport и аудио система Harman & Kardon.


BMW 3 Series Toring


ДВИГАТЕЛИ И ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТ
 

Плюсове - Шестцилиндров дизел осигурява хъс и производителност, подобни на спортни автомобили, елегантната осемстепенна скоростна кутия е интелигентна и отзивчива

Недостатъци - Икономията на пътуванията може да бъде малко по-добра

На тестовата писта BMW 3 SeriesTouring 330d, пълен с гориво и с двама души на борда, достигна 100 км/ч от място само за 5,5 секунди. Не е преувеличено да се каже, че преди 20 години това беше темпото на младежки суперавтомобил. Някой ще провокира - за какво е това ускорение на семейно комби. Така е. Но пък като свикнеш, няма връщане назад.

Към необикновеното праволинейно вижение на колата се добавят и реакция на газта, която е несравнима сред конкурентните тогава шестцилиндрови дизели. Осемстепенна автоматична скоростна кутия е едновременно интелигентна и отзивчива. Бие дори Mercedes, ако се използва в режим на превключване с пера.


ПЪТУВАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ
 

Плюсове - Возиш се със същия стил като седана, Пъргав и сигурен, но все пак удобен.

Недостатъци - Не е толкова комфортен, колкото Jaguar XE, например. Завиването също не е идеално.

Нека първо се погрижим за екстрите. Тестваното BMW се предлага с опция за адаптивно M Sport окачване, чиито параметри на твърдостта на амортисьорите може да се регулират чрез превключвател на таблото. Плюс променливо спортно кормилно управление.

Адаптивното амортисьорно окачване заменя стандартните стоманени пружини и прави возенето напълно приемливо дори с гуми runflat, които са стандартни за 330d. Изберете режим Comfort (другите опции са Sport и Sport+). И макар BMW да не е гъвкав като Jaguar XE, тук бие немските конкуренти.


BMW 3 Series Toring


Версията 330d предлага ниво на тишина и изтънченост, което е възможно най-добро от всички съперници на тези цени. Колата изглежда до голяма степен незасегната от добавянето на по-висока задна част на каросерията. Управлява се със същия стил като обикновения седан BMW. А това значи много. Воланът е плавен и въпреки че усеща пътя слабо, работи точно, отзивчиво и без засечки.

Управлението е толкова пъргаво и уверено, колкото очакваме от последното поколение на "тройката". Демонстрира фин баланс. Спирането е отлично както на мокри, така и на сухи пътища. Особено на мокър асфалт, където 330d спря за по-малко от 50 м при 110 км/ч. Отличен резултат.

 

РАЗХОД 


Карайте с пълна газ в 330d Touring, както направи тестовият екип, и можете да получите разход от 13-14 литра на 100 км. Почти същото като на Ferrari при ежедневно шофиране. Карате ли бързо и разумно, 330d ще постигне средно 5,5 литра на 100 км. Продължителното шофиране по магистрала сваля разхода до 4,4. Пък ако се стараете на дълъг път, може да очаквате и по-смайващи цифри. Не е болка, но 57-литровият резервоар за гориво осигурява пробег от само около 850 километра. Не че е лошо, защото при конкурентите често числата започва със „7“ или дори с „6“.

 

ПРИСЪДА

Седмото поколение на комбито беше и все още е звезда

Плюсове - Изключително представяне по права линия, добра икономия на гориво, приятно завършен интериор.

Минуси - Липсва пробегът на 320d, динамичните компоненти изискват внимателен избор, можеше малко повече стандартно оборудване.

Екипът беше изкушен да даде пълните 5 звезди. Но все пак отнема половин заради допълнителните разходи, за да бъде получен един завършен "баварец". А и като цяло BMW Touring започваше да показва възрастта си сред младите конкуренти.


0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Пак статия, некомпетентно написана, не я дочетох след като посочвате двигател M47. Не заблуждавайте хората. М47 слиза от производство някъде 2006-2007г. Замества го N47, за който достатъчно се знае. След него идва B47 ако не се лъжа в номерацията, където надеждността е по-висока, но все пак... За дизелджиите, имайте предвид пиезо дюзите.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 3 седмици )
    Дали уж дупер икономичния дизел със смешен обем слиза под 10 градско.Дизела е *** лук и тпва е факт
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Колата е добра, но след 250-300к км е нормално да започват ремонтите, а те едва ли ще са евтини.
  • #4
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Какво да очакваме от това БМВ ли?по добре кварталния автомонтьор да ти стане баджанак иначе нищо добро не очаквай.
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Гошката ( преди 3 седмици )
    След 2015 г. , преди това двигатели са леш
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    BMW 3- та серия. Kebab edition. Мюмюн и Али харесват това.
  • #1
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Недков, винаги съм се чудел от къде вземате цените? Такава тройка на 250- 300 к километра е 7-8 хил. евро. За 3 хиляди евро може да е от някоя морга:)