fallback

Кой е най-добрият четирицилиндров двигател, правен някога?

Повече от половината коли, продадени през 2020 г., са именно с такива мотори

Няма съмнение, че броят на цилиндрите е основен определящ фактор за двигателя с вътрешно горене. В продължение на десетилетия V12, V10 и V8 са водещи в по-голямата част от суперавтомобилите и спортните коли. И все пак, четирицилиндровият мотор е превозил най-голяма част водачи през същия период от време.

Според една статистика на JD Power четирицилиндровият двигател се намира под капака на повече от половината автомобили, продадени през 2020 година. Някои от марките и моделите на тези превозни средства могат също да ви изненадат. Chevrolet Silverado, Ford Mustang, Porsche 718 Boxster и дори Mercedes S-Klasse също използват агрегати само с четири бутала.

Без съмнение, тези по-нови двигатели са едни от най-технологичните четирицилиндрови мотори в историята. Благодарение на турбокомпресора, механичният нагнетател и директното впръскване, а понякога и на трите , тези мотори често произвеждат повече мощност от атмосферен V6. Ford Focus RS например, разполага с невероятните 350 к.с. (260 kW) със своя мощен 2.3-литров EcoBoost. За съжаление този двигател вече не се произвежда.

В същото време не само по-новите автомобили имат забележителни четирицилиндрови агрегати. Някои от най-възхваляваните стари автомобили също ги използват с голям успех. Може веднага да се сетите за автомобили като Nissan 240SX и неговото семейство, които използваха прословутия мощен и здрав мотор с индекс SR20DET.

Mitsubishi Eclipse GSX и Lancer EVO също използват вариации на здравия и богат на въртящ момент 4G63 мотор, който е с мощност от над 350 к.с. в окончателния си вид. Honda S2000 също заслужава специално споменаване за използването на двигател, който може да се развърта до 9000 оборота в минута.

Бихме могли да се върнем и по-назад. Оригиналният Ford Model T първоначално се доставя с четирицилиндров двигател с мощност 20 к.с. (14,9 kW). Ако говорим за двигатели, които са наистина революционни или са имали голямо влияние върху пазара, трябва да споменем именно този.

А вие какво мислите? Кой според вас е най-добрия четирицилиндров двигател? Един от споменатите тук или пък някой съвсем друг? Можете да споделите мнението си в коментарите по-долу!

fallback
  • #87
    Oscar ( преди 2 години )
    1.9 JTD 105 к.с.
  • #86
    Росен ( преди 2 години )
    2Е - бензин 115 к.с. Слага се 90-те години във VAG
  • #85
    Ясен Желязков ( преди 2 години )
    Като стана въпрос за четирицилиндров двигател аз съм най-доволен от двигател 1198 куб см, производсво 1971 година. Слаган е на "Жигули", по лиценз на FIAT. Специално нашия мина над 400 хиляди километра. Без смяна на колянов вал, бутала, разпределителен вал, даже маслената помпа работеше до край. Купето, разбира се, не издържа, двигателя го сложихме на друго "Жигули". Изкара още няколко десетки хиляди километра и завърши живота си на FIAT 125 Полски,. Там, обаче имаше газова уредба и тя му съкрат
  • #84
    alfa ( преди 2 години )
    Alfa Romeo Twin Cam Engine 1954-1997. Дори аутобилд в един стар брой го определиха като най-добрия четирицилиндров двигател поне на миналия век. Абсолютен пионер и мноого напред за времето си, предшественик на всичко което намираме под капака дори в съвременните коли. Който се интересува нека попрочете повече за този двигател и мястото му в автомобилната история ;)
  • #83
    JEEP ( преди 2 години )
    1.9 TDI 1Z 90ps на VAG
  • #82
    Chobaka ( преди 2 години )
    Хонди, монди, фокуси, шевролети, поамериканчена статия, касаеща ФАЩ и азиатско-тихоокеанския пазар на коли. За нашия свят, нашата реалностМотора е VW 1.9 tdi... 1.8, 2.0 бензин, тва е
  • #81
    Jm2 ( преди 2 години )
    Mitsubishi 1.5Прост, здрав и лесен за производство. Абсолютен рекордьор по продадени лицензи. Фактически целия Китай кара основно този двигател в различни варианти от различни производители. Това е конструкцията, произвеждана най-дълго, от най много производители и в най-голям тираж.
  • #80
    Иво ( преди 2 години )
    До 69 W124???двигателите на DB са с 4 или 5 цифров код примерно M102 бензинов 2.0L или OM601 2.0L дизел.
  • #79
    Перко ( преди 2 години )
    В тоя форум всеки си хвали колата,но най продаваната кола-тойота корола.Това е положението.
  • #78
    Най-добрият ( преди 2 години )
    е тоя дето ти върши работа и не се разваля. Като си го поддържаш по спецификация може да изкара 1 милион километра без проблем. Ако ще и три цилиндров да е. А това, че някой с малък *** иска безброй цилиндри е съвсем друга тема.
fallback
Последни