fallback

Кой е най-добрият четирицилиндров двигател, правен някога?

Повече от половината коли, продадени през 2020 г., са именно с такива мотори

Няма съмнение, че броят на цилиндрите е основен определящ фактор за двигателя с вътрешно горене. В продължение на десетилетия V12, V10 и V8 са водещи в по-голямата част от суперавтомобилите и спортните коли. И все пак, четирицилиндровият мотор е превозил най-голяма част водачи през същия период от време.

Според една статистика на JD Power четирицилиндровият двигател се намира под капака на повече от половината автомобили, продадени през 2020 година. Някои от марките и моделите на тези превозни средства могат също да ви изненадат. Chevrolet Silverado, Ford Mustang, Porsche 718 Boxster и дори Mercedes S-Klasse също използват агрегати само с четири бутала.

Без съмнение, тези по-нови двигатели са едни от най-технологичните четирицилиндрови мотори в историята. Благодарение на турбокомпресора, механичният нагнетател и директното впръскване, а понякога и на трите , тези мотори често произвеждат повече мощност от атмосферен V6. Ford Focus RS например, разполага с невероятните 350 к.с. (260 kW) със своя мощен 2.3-литров EcoBoost. За съжаление този двигател вече не се произвежда.

В същото време не само по-новите автомобили имат забележителни четирицилиндрови агрегати. Някои от най-възхваляваните стари автомобили също ги използват с голям успех. Може веднага да се сетите за автомобили като Nissan 240SX и неговото семейство, които използваха прословутия мощен и здрав мотор с индекс SR20DET.

Mitsubishi Eclipse GSX и Lancer EVO също използват вариации на здравия и богат на въртящ момент 4G63 мотор, който е с мощност от над 350 к.с. в окончателния си вид. Honda S2000 също заслужава специално споменаване за използването на двигател, който може да се развърта до 9000 оборота в минута.

Бихме могли да се върнем и по-назад. Оригиналният Ford Model T първоначално се доставя с четирицилиндров двигател с мощност 20 к.с. (14,9 kW). Ако говорим за двигатели, които са наистина революционни или са имали голямо влияние върху пазара, трябва да споменем именно този.

А вие какво мислите? Кой според вас е най-добрия четирицилиндров двигател? Един от споменатите тук или пък някой съвсем друг? Можете да споделите мнението си в коментарите по-долу!

fallback
  • #67
    анонимен ( преди 2 години )
    Имах 1Z, невероятен. Но е от преди 30 г. Сега карам 4 цилиндрови бензинови хонди, също безупречни.
  • #66
    Ернесто ( преди 2 години )
    W124! 1993-1995
  • #65
    Пацо ( преди 2 години )
    F20C Honda 2.0 / 4cyl / 241hp / 9k RPMНай-добрият 4 цилиндров за сериен автомобилБезпролемен и икономичен както всички ДВГ на ХондаНякой ми изтри предния коментар по незнайни причини...
  • #64
    Храбадубър ( преди 2 години )
    Форд Фокус RS кога е бил с v6 двигател? Пишете глупости, и някой ще ви повярва.
  • #63
    bai_krastan ( преди 2 години )
    Аз съм почитател на два мотора. 1. 1.8 турбо бензин с верига на Мерцедес (M 271.940). 2. 1.9 TDI VW (ASZ) И двата агрегата имат почти неограничен потенциал.
  • #62
    denisllaw ( преди 2 години )
    c20xe z20let 1.8T BAM са двигатели които и в заводски стойности дават добри показатели.До ден днешен са търсени заради вървежа,сравнително евтина поддръжка и доказали се с времето.
  • #61
    Пропов ( преди 2 години )
    Боксера на Субару го надуват до над 500 коня на заводски модели. Супер са моторите на Хонда V tec . Даже 1.6 накичен с голямо турбо оцелява при над 400 коня. Става дума за мотори от началото на века. А най най легендарен е... s14 на БМВ М3 Е30. Този мотор е спечелил ок. 1500 официални състезания , а колко аматьорски само бог знае. А М3 още търкат пистите.
  • #60
    Владо ( преди 2 години )
    C20XE, (C20LET), легендарни двигатели, първият атмосферен, съвместно разработен от Опел (GM) и Косуърт, развиващ 150 к.с. и почти 200 Нм въртящ момент, което е супер резултат за атмосферен двигател от началото на 90-те години, наказал много ентусиасти с вървящи коли. По късно послужил за основа на победните години на Шевролет Круз в WTCC шампионата на FIA, във версия с 380 к.с. Вторият, практически същия мотор, но с турбо компресор и впечатляващите за началото на 90-те години на миналия век 204к
  • #59
    Allroad 3.0bitdi ( преди 2 години )
    Наистина всички посочени в коментарите на колегите са здрави и безпроблемни двигатели,просто зависи кой какво търси, някои са по-тихи,други работят по-шумно,някои с по-високо КПД,но наистина здрави.
  • #58
    анонимен ( преди 2 години )
    Това реклама на Форд ли е?
fallback
Последни